۲ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۰۸

هلال احمر اعلام کرد؛

حضور فعال ایران در اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل در جده

حضور فعال ایران در اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل در جده

هلال‌احمر اعلام کرد: ایران در اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل در جده حضور فعال داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجلاس مشورتی کمیته اسلامی هلال بین‌الملل با سخنرانی علی بوهدما، رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی و با حضور دبیرکل و معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در شهر جده و به میزبانی هلال احمر عربستان سعودی آغاز به کار کرد.

پس از افتتاح اجلاس با سخنرانی آقای بوهدما، جلال‌بن محمد العویسی رئیس جمعیت هلال احمر عربستان سعودی به عنوان رئیس کمیته مشورتی هلال بین‌الملل انتخاب شد. تا قبل از آن این مسئولیت به عهده رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه بود.

العویسی پس از عرض خوشامد به میهمانان از آمادگی عربستان سعودی برای افزایش همکاری‌های دائمی‌با کشورهای مسلمان در امور بشردوستانه خبر داد و گفت که حاکمیت آن کشور تصمیم گرفته نیم درصد از بودجه کشور را به امور بشردوستانه اختصاص دهد.

همچنین «ابراهیم التان» رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه از جمعیت‌های ملی مسلمان برای کمک‌های مادی و انسانی در امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ترکیه در زمستان گذشته قدردانی کرد.

«التان» در ادامه بر اثرات مخرب و پایدار زلزله ترکیه و سوریه اشاره و رفع مشکلات مردم آسیب‌دیده در آینده‌ای نزدیک را خوشبینی خوانده و بر اتحاد و همدلی انسان‌ها و جمعیت‌های ملی در چارچوب نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال احمر تاکید کرد.

همچنین بحران‌های انسانی در کشورهای سودان، یمن و فلسطین و تلاش برای کمک بشردوستانه به مردم این کشورها از موضوعاتی بود که حاضران به آن توجه داشتند.

گفتنی‌است، یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همراه راضیه عالیشوندی عصر امروز در یک کارگاه تخصصی با موضوع دیجیتالی‌شدن و هوشمندسازی فعالیت‌های جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر بر پایه فناوری‌های نوین شرکت کردند. ارائه‌کنندگان این پنل نمایندگان جمعیت‌های سنگال، مالدیو، عراق و عربستان سعودی بودند.

نمایندگان جمعیت هلال احمر کشورمان همچنین از نمایشگاه توانمندی‌های عربستان سعودی در حوزه امداد و نجات بازدید کردند.

کمیته اسلامی هلال بین‌الملل از تعدادی از کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی تشکیل شده و مجلس شورای اسلامی در آذر ماه ۱۳۶۶ عضویت ایران در این کمیته را تصویب کرده است.

کد خبر 5844843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha