۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۸

در روز عاشورا؛

استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد/ تجمع هیئت‌های مذهبی

استان بوشهر غرق در عزا و ماتم شد/ تجمع هیئت‌های مذهبی

بوشهر- نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان بوشهر در روز عاشورا صحنه برپایی مراسم عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در عاشورای حسینی، عاشقان و شیفتگان اهل بیت به ویژه عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به برپای عزای حسینی پرداختند.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی در نقاط مختلف شهری و روستایی با مشارکت دلدادگان خاندان عصمت و طهارت حضرت امام حسین علیه‌السلام با شکوه خاصی برگزار شد.

امروز در امام‌زادگان شهرها و روستاها و مسیرهای منتهی به این بقاع متبرکه حضور و مشارکت عزاداران حسینی جلوه خاصی از عشق و ارادت مردم استان بوشهر به ائمه طهارت علیه‌السلام را نشان داد.

دسته‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مراسم ویژه‌ای در عاشورای حسینی در شهر بوشهر برگزار کردند.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرک استان بوشهر از دیگر برنامه‌های این روزها در استان بوشهر است.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر عزاداران و توزیع نذری میان آحاد مردم از دیگر آئین روز عاشورای حسینی در استان بوشهر است.

در شهر بوشهر، مردم همراه با هیئت‌های عزاداری از ساعت ۱۰ صبح امروز از میدان قدس تا مصلی جمعه بوشهر با برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیر زنی حرکت کردند.

بوشهری‌ها هم‌نوا با دیگر مردم دل‌باخته و عاشق اهل بیت علیه‌السلام در پاسداشت شهدای دشت نینوا در فضای معنوی همراه با شور حسینی مراسم عزاداری عاشورا برگزار کردند.

بوشهری‌ها با برگزاری آئین‌های سنتی و عزاداری‌های پرشور اوج دل‌سپردگی خود را به خاندان عصمت و طهارت و امام حسین علیه‌السلام نشان دادند.

کد خبر 5848304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha