۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی:

۱۶۰۰۰ واقعه ولادت در آذربایجان غربی ثبت شد

۱۶۰۰۰ واقعه ولادت در آذربایجان غربی ثبت شد

ارومیه - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گقت: در ۴ ماهه گذشته سال جاری ۱۶ هزار و ۸۱۱ واقعه ولادت در سطح استان ثبت شده است.

سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته سال جاری ۱۶ هزار و ۸۱۱ واقعه ولادت در استان ثبت شده است، افزود: از این تعداد ۸ هزار و ۸۶۱ مورد نوزاد پسر و ۷ هزار و ۹۵۰ مورد نوزاد دختر است.

وی ادامه داد: نسبت جنسی ولادت در مدت ۴ ماهه گذشته امسال در استان عدد ۱۱۱ را نشان می‌دهد، یعنی به ازا تولد هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۱۱ نوزاد پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی در خصوص آمار چندقلوزایی گفت: در طی مدت ۴ ماهه گذشته سال تعداد ۲۹۸ مورد دوقلو، ۲۲ مورد سه‌قلو و یک مورد چهارقلو در استان متولد شده‌اند.

احمدی گفت: آمار خانواده‌هایی که بعد از تصویب قانون جوانی جمعیت صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند مطابق قانون به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت برخورداری از مزایا و تسهیلات مندرج در متن قانون به‌صورت ماهانه اعلام می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در راستای الکترونیکی شدن خدمات این نهاد، گفت: به این منظور سامانه سهیم در نظر گرفته شده که همه شهروندان می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند.

احمدی افزود: در این سامانه، پایگاه اطلاعات خانواده و خانوار و همچنین شجره‌نامه خانواده‌ها تاحدی‌که امکان داشت، تعبیه شده است.

کد خبر 5851434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha