۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

استان زنجان چهار برابر نیاز خود ظرفیت ذخیره‌سازی گندم دارد

استان زنجان چهار برابر نیاز خود ظرفیت ذخیره‌سازی گندم دارد

زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۶۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی استاندارد و معمولی گندم در استان وجود دارد که این حجم چهار برابر نیاز مصرف گندم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی روز سه شنبه گفت: تا مورخ ۹ مرداد ماه سالجاری ۲۳۰ هزار تن گندم از طریق مراکز ملکی (دولتی)، بخش خصوصی، سیلوها، کارخانجات آرد و انبار اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان از کشاورزان زنجانی خریداری شده است و در بحث تامین گندم امسال به لطف خداوند متعال مشکلی در امر خرید و ذخیره سازی در سطح استان نداریم.

زمانی ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته، امسال بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود و پیش‌بینی خرید تضمینی گندم هم بیش از ۳۵۰ هزار تن خواهد بود.

وی به چگونگی وضعیت ذخیره سازی و نگهداری گندم خریداری شده از کشاورزان اشاره کرد و افزود: تمامی گندم‌های خریداری شده توسط مباشران (شبکه یکپارچه تعاون روستایی) در مدت کوتاهی به سیلوهای استاندارد فلزی و بتنی منتقل می شود و بر مبنای کنترل سیستماتیکی که بر روی محمولات وارد شده به سیلوهای استاندارد به لحاظ حفظ سلامتی توسط آزمایشگاه‌های مستقر در سیلوها صورت می‌پذیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: از کشاورزان عزیز استان خواهشمندیم به جهت سهولت در امر خرید و در صورت تکمیل بودن ظرفیت بعضی از مراکز خرید گندم منطقه به نزدیکترین مرکز خرید مجاور مراجعه نمایند.

کد خبر 5851793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha