۱۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۰۶

توضیحات آموزش و پرورش درباره حواشی هنرستان سروش اصفهان

توضیحات آموزش و پرورش درباره حواشی هنرستان سروش اصفهان

اصفهان- روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پی بروز برخی شایعات در خصوص هنرستان ماندگار سروش در ناحیه ۴ شهر اصفهان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در پی بروز برخی شایعات در خصوص هنرستان ماندگار سروش در ناحیه چهار شهر اصفهان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: هنرستان سروش یکی از مدارس ماندگار شهر اصفهان است که در دهه چهل شمسی احداث شده است. زمین این هنرستان موقوفه آستان مقدس امامزاده شاه‌میرحمزه بوده که آموزش و پرورش در آن زمان، به جهت احداث این هنرستان، زمین را اجاره و ساختمان مدرسه را در آن احداث می‌کند و مقرر می‌شود، آموزش و پرورش سالانه، اجاره‌بهای مربوط به این زمین را به اوقاف و تولیت امامزاده پرداخت کند.

این رویه اجاره پرداخت تا ابتدای دهه ۹۰ شمسی ادامه داشته است اما از آن سال به دلیل مشکلات مالی، آموزش و پرورش نتوانست که این اجاره‌بها را پرداخت کند که این موضوع منجر به انباشت بدهی از آن سال شده بود.

در ادامه آمده است: در پی بروز این موضوع، تولیت آستان شاه‌میرحمزه و اداره اوقاف و امور خیریه با طرح شکایت از آموزش و پرورش، درخواست خلع‌ید، پرداخت معوقات اجاره و همچنین بازگرداندن ۱۰ هزار متر از زمین‌های هنرستان را جهت توسعه حرم و امور فرهنگی را ارائه کردند که پس از طرح و اقامه دعوا و همچنین رایزنی‌های گسترده مسئولان آموزش و پرورش، در نهایت مقرر شد که سه هزار متر از ۱۰ هزار متر زمینی که در شکایت درخواست اعاده شده بود، به تولیت آستان از فضای حیاط هنرستان تعلق گیرد و اداره اوقاف نیز از درخواست خلع‌ید و همچنین طلب ۳۰ میلیاردریالی خود در این موضوع صرف‌نظر کند.

در ادامه آمده است: در این مورد مناقشه، هیچ‌کدام از ساختمان‌های هنرستان سروش از مالکیت آموزش و پرورش خارج نشده و فرایند آموزش در آن‌ها به‌صورت عادی دنبال خواهد شد. در سال‌های گذشته و پیش از استقرار دولت جدید نیز، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه درحالی‌که فضای آموزشی یکی از معضلات و چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در شهر اصفهان بوده است، با توجه‌به وقفی بودن برخی مدارس به علت عدم پرداخت اجاره‌بها، فضاهای آموزشی و مدارسی همچون مریم بیگم، حاتم بیک، چمران، تعاونی آموزش و پرورش ناحیه چهار شهر اصفهان و… را از تملک آموزش و پرورش خارج ساخته است.

در خصوص برخی شایعات منتشرشده در فضای مجازی در خصوص تبدیل این فضا به قبرستان، به اطلاع می‌رساند که در جلسات فی‌مابین، تولیت امامزاده، توسعه حرم و استفاده به‌عنوان فضای فرهنگی را دلیل اقدام برای گرفتن این زمین از آموزش و پرورش عنوان کرده است.

کد خبر 5854421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      36 3
      چه کشوری داریم امام زاده و مردگان زمین می‌خواهد و اشخاصی این زمین‌ها را مفتی در اختیارشان میزارند ولی برای پرورش کودکان و جوانان این مملکت آموزش و پرورش پول ندارد. ایراد از فکر اون کسی بوده که زمین وقفه امامزاده کرده. باید وقفه آموزش بچه های کشورش میکرد
    • ali IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      24 3
      همون مدرسه باقی بمونه به نفع همه ست.مردم هم بیشتر خوشحال میشن.
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      24 4
      کار اداره اوقاف خیلی زشت است به جای کمک به آموزش و پرورش و بخشیدن طلب هایش و کمک به آموزش دانش آموزان طلبکار است آموزش و پرورش نباید یک میلیمتر از فضای آموزشی را به اوقاف بدهد.
    • حمید IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      24 2
      به خداوندی خدا اگر به جز خود قسمت ضریح را هم به مسائل آموزشی اختصاص بدهند ،خدا و پیغمبر خدا نیز راضی تر هستند ،نه اینکه 3000متر زمین آموزشی را هم پس بگیرند.
    • جهانگیر IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      10 0
      واقعا حیرت انگیز است امامزاده زمین برای چه میخواهد وقتی فرزندان ایران برای تعلیم و تربیت نیاز به این زمینها دارند ، واقعا تاسف دارد.
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
      0 0
      مهم ترین کار فرهنگی در مدارس انجام میشه نه در امام زاده