۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۶

مدیر آموزش و پرورش ملایر:

در آموزش و پرورش ملایر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

در آموزش و پرورش ملایر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

همدان-مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: در آموزش و پرورش ملایر با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عابدینی‌نیا عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش ملایر با دو مشکل اساسی مواجه است، اظهار کرد: این دو مشکل شامل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی است.

وی افزود: با اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، امسال بسیاری از همکاران مستعد بازنشستگی، بازنشسته شدند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد آنان برای سال تحصیلی جدید باقی می‌مانند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه پرداخت‌های نامناسب به معلمان حق‌التدریس و طلب سه ماهه آنان را دلیلی برای کاهش اشتیاق این نیروها در سال جدید است، گفت: در سطح استان با کمبود ۲۲۲۶ نفری نیروی انسانی مواجه هستیم پس باید از هر ظرفیتی برای جبران این کمبود استفاده شود.

عابدینی‌نیا خاطرنشان کرد: تنها ۹۳ نیروی جدید با آزمون استخدامی جذب خواهند شد، امسال حدود ۲۴۰ فرهنگی بازنشسته شدند و جذب این تعداد نیروی انسانی از طریق آزمون استخدامی کمبودهای موجود را جبران نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید تدبیر ویژه برای کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش اندیشیده شود، بیان کرد: از مسئولان شهرستانی خواست جبران کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش در سطح شهرستانی پیگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر عنوان کرد: دو شیفت کردن مدارس مشکلاتی را در پی دارد پس نمی‌تواند راه حل مناسبی برای جبران این کمبود باشد و بنابراین باید برای پروژه‌های نیمه تمام فکر اساسی شود.

وی با اشاره به اوقات فراغت گفت: در راستای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان ملایری تعداد یک هزار و ۴۷۵ کلاس به همت ظرفیت سازی همه دستگاه‌ها و حوزه معاونت پرورشی تشکیل شده است

عابدینی‌نیا افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۹ کلاس با مربی و معلم جهادی اداره می‌شود و تنها ۴۳۶ مربی و آموزگار برای برگزاری کلاس‌ها حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به برگزاری با شکوه سوگواره "احلی من العسل" در هفتم ماه محرم و حضور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز پسر و دختر ملایری در این سوگواره گفت: ۷۴ مدرسه در قالب طرح "شهید روح الله عجمیان" (فعالیت‌های بهسازی و شاداب سازی مدارس) در سطح شهرستان احصا و اعتبارات خوبی از سوی سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس به این حوزه تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه رنگ آمیزی مدارس توسط سازمان بسیج دانش آموزی در حال انجام است، گفت: سازمان بسیج سازندگی نیز برای نخستین بار در حوزه بهسازی سرویس‌های بهداشتی مدارس پای کار آمده است و حدود یک میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح‌های جهادی برای ملایر پیش بینی شده است.

عابدینی‌نیا با اشاره به اردوهای دانش‌آموزی گفت: متأسفانه در زمان شیوع بیماری کرونا اردوهای دانش آموزی کم رنگ شد اما در حال حاضر وزارت خانه اعتبارات خوبی در این زمینه تخصیص داده است و هر مدرسه حداقل باید یک اردو برگزار کند.

کد خبر 5855191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha