۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان:

۶۰ درصد از جمعیت شهری لرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند

۶۰ درصد از جمعیت شهری لرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۶۰ درصد از جمعیت شهری استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در لرستان در مدار بهره‌برداری است، اظهار داشت: ۶۰ درصد از جمعیت شهری استان لرستان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

وی اضافه کرد: فاضلاب‌ها یکی از عوامل آلودگی محیط‌زیست هستند که آنها را به طریق بهداشتی جمع‌آوری، تصفیه و مجدداً به طبیعت بازگردانده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: تصفیه‌خانه‌های شهر خرم‌آباد با ظرفیت ۸۴ هزار مترمکعب در روز، بروجرد با ظرفیت ۲۶ هزار، الیگودرز ۱۵ هزار مترمکعب در روز و پلدختر با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب در مدار بهره‌برداری هستند.

اکبریان، عنوان کرد: ساخت پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ازنا با ظرفیت ۱۱ هزار مترمکعب در روز، دورود با ظرفیت ۱۸ هزار، کوهدشت با ظرفیت ۲۶ هزار، نورآباد با ظرفیت ۱۶ هزار و الشتر شش هزار مترمکعب در روز در دست اجرا است.

وی در خصوص تأسیسات فاضلاب روستایی لرستان، گفت: همچنین تکمیل تأسیسات فاضلاب پنج روستای «کندمینه» الیگودرز، «کفراج» نورآباد، «چغابدار» و «سیاهکل» دورود، «بدر آباد علیا» و «ده محسن» خرم‌آباد جز خدمات‌دهی این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، افزود: ۲۹۵ هزار مشترک تحت پوشش خدمات فاضلاب در استان لرستان بوده و طول خطوط شبکه فاضلاب شهرهای استان هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

کد خبر 5860304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha