۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

مدیرکل بازرسی کل استان ایلام:

تنها کشتارگاه صنعتی دام استان ایلام تعیین تکلیف شود

تنها کشتارگاه صنعتی دام استان ایلام تعیین تکلیف شود

ایلام-مدیرکل بازرسی کل استان ایلام گفت: تنها کشتارگاه صنعتی دام استان ایلام تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک روشنی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون علمی تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه‌های قضایی و اجرایی با موضوع بررسی علل و عوامل کمبود و گرانی مرغ و راهکارهای جلوگیری از آن در محل سالن جلسات بازرسی کل استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اهمیت و اولویت رضایتمندی مردم بر سایر امور و با توجه به نارضایتی‌های به وجود آمده در سطح جامعه در اثر این موضوع باید علل پدید آمدن و همچنین راهکارهای جلوگیری از این چنین موضوعاتی به صورت دقیق مورد رسیدگی قرار گیرد.

روشنی در خصوص موضوع ذخیره‌سازی نیز گفت: با توجه به فلسفه ذخیره‌سازی مرغ باید به این امر دقت شود چرا که ذخیره سازی هم برای کمک به مرغداران در زمان ناترازی عرضه و تقاضا و هم برای تنظیم بازار در زمان کمبود مرغ می‌باشد که متاسفانه این مقوله در استان ایلام مغفول مانده است و مسئولین امر در این رابطه باید جدیت بیشتری را داشته باشند.

مدیرکل بازرسی کل استان ایلام به عدم نظارت کافی بر بازار نیز اشاره کرد و عنوان کرد: در برخی اوقات در بیشتر فروشگاه‌ها و مغازه‌ها گوشت مرغ قطعه بندی شده موجود است ولی متاسفانه در مراکز عرضه گوشت مرغ، مرغی وجود ندارد و این موضوع اصلاً قابل قبول نیست.

وی در پایان به کشتارگاه صنعتی دام ایلام نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مرکز عرضه گوشت قرمز که تحت نظارت و کنترل دامپزشکی ذبح انجام گرفته باشد در شهر ایلام وجود ندارد و این موضوع یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم شهر ایلام است چرا که غالباً گوشت به صورت غیر مجاز و بدون نظارت ناظر شرعی و بهداشتی عرضه می‌شود.

روشنی ادامه داد: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌طلبد مسئولین مربوطه هرچه سریع‌تر در خصوص تنها کشتارگاه صنعتی دام استان تصمیم گیری کنند چرا که این موضوع با سلامت جامعه مرتبط است.

کد خبر 5860566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha