۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۲۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

برنامه «دورهمی آزادگان» با حضور ۵۰۰ آزاده البرزی برگزار می شود

برنامه «دورهمی آزادگان» با حضور ۵۰۰ آزاده البرزی برگزار می شود

کرج- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: برنامه «دورهمی آزادگان» با حضور ۵۰۰ آزاده سرافراز البرزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلیمان رستمیان با بیان اینکه ۲۶ مردادماه روزی تاریخی است که برای همیشه در حافظه ملت ایران به‌عنوان روزی ارزشمند باقی خواهد ماند، گفت: مقاومت، پایداری و تلاشی که آزادگان در زندان‌های رژیم بعث عراق از خود نشان دادند باعث خلق حماسه‌هایی ماندگار شد، گواه این موضوع رزمندگانی هستند که در دوران اسارت زیر شکنجه‌های سربازان رژیم بعث عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما که به اسارت دشمن درآمدند اکثراً مجروح جنگی بودند و با همه مجروحیتی که داشتند در دوران اسارت بر اعتقادات و باورهای خود پایبند ماندند و حتی شکنجه‌ها و آزار و اذیت‌های سربازان رژیم بعث عراق هم نتوانست ذره‌ای به باورها و اعتقادات آنان خدشه‌ای وارد کند.

رستمیان در ادامه با اشاره به اینکه استان البرز افتخار وجود ۱۰۵۴ آزاده سرافراز را دارد، افزود: ۹ شهید استان البرز از شهدایی هستند که در دوران پر مرارت اسارت و زیر شکنجه‌ها شربت شهادت نوشیدند و ۱۰۹ نفر از آزادگان نیز پس از بازگشت به میهن اسلامی فوت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تأکید بر اینکه ۲۶ مردادماه یک روز تاریخی است که باید برای گرامی داشت این روز و تجلیل و زنده نگه‌داشتن رشادت‌های آزادگان سرافراز مهین اسلامی تلاش کرد، گفت: سلسله برنامه‌هایی با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی در استان البرز برگزار می‌شود که آزادگان عزیز و سرافراز نیز در اجرای این برنامه‌ها مشارکت فعال دارند.

رستمیان افزود: اجرای برنامه دورهمی آزادگان با حضور ۵۰۰ نفر از آزادگان در اردوگاه امام علی (ع)، حضور آزادگان در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا و همچنین حضور آزادگان در مصلای نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تعدادی از آنها از جمله این برنامه‌ها است.

وی با تاکید بر تجلیل از آزادگان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای تجلیل از آزادگان برنامه داشته باشند و از آزادگان شاغل و بازنشسته خود به نحوی شایسته تقدیر کنند.

کد خبر 5861236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha