۲۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۸

رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل:

دانشجویان اردبیلی در دوره‌های توانمندسازی حاضر می‌شوند

دانشجویان اردبیلی در دوره‌های توانمندسازی حاضر می‌شوند

اردبیل- رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: دانشجویان دانشگاه‌های استان در قالب طرح «هامیم» به توانمندی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دست پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: این دوره‌های توانمندسازی که به نام «هامیم» (حلقه‌های میانی) معروف شده، دانشجویان در سه مرحله به صورت درون دانشگاهی، استانی و ملی با هم از برنامه‌های مهارتی، فوق برنامه و آموزشی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول از دانشگاه‌های استان ۷۰۰ دانشجو در این دوره‌ها در قالب طرح وفاق دانشگاهی بهره‌مند شدند که مرحله استانی نیز از ۲۵ مردادماه تا ۳۱ شهریورماه آغاز خواهد شد.

رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه مرحله استانی این دوره توانمندسازی دانشجویان از ۲۵ مرداد تا ۳۱ این ماه به مدت یک هفته برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی میزبان بیش از ۲۲۵ دانشجوی استان خواهد بود که در مرحله استانی طرح «هامیم» حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حسنی تدارک برنامه‌های آموزشی، مهارتی و فوق برنامه را در قالب این رویداد یادآور شد و افزود: دانشجویان در کنار مهارت‌آموزی، از دروس تخصصی معارف، برنامه‌های درسی مبانی توحید، نبوت، امامت و معاد و درس هم‌رزمان امام حسین (ع) با محوریت امام‌شناسی و ولایت بهره‌مند خواهند شد.

وی اثرگذاری این برنامه‌ها را در فکر و اذهان دانشجویان در مسیر اعتلای روزافزون توانمندی آنها یادآور شد و خاطرنشان کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره‌ها با تولید محتوای چند رسانه‌ای، بحث ازدواج، تحکیم نظام خانواده، مبانی سواد بصری و سایبری نیز آشنایی پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دانشجویان تکنیک‌های شاد زیستن، رعایت اصول و مبانی اخلاق معنویت، زدودن تکبر و مهار خشم را نیز یاد خواهند گرفت.

وی فوق برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره را درس اخلاق، شبی با شهدا، انس با قرآن، بازدید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کرسی‌های آزاداندیشی اعلام کرد و ادامه داد: دانشجویان در قالب این برنامه‌ها بیش از گذشته با مبانی انقلابی و دستاوردهای آن آشنایی پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسنی مرحله پایانی این دوره را در سطح ملی و حضور یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی منتخب سراسر کشور در مشهد اعلام کرد و گفت: دانشجویان منتخب در دوره ملی نیز با مبانی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب رسالت دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان نخبه و جوان انقلابی مورد پیگیری است و در چهار سال اخیر سعی کردیم در همین راستا و در قالب تقویت حلقه‌های میانی دوره توانمندسازی دانشجویان فعال استان را نیز برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام حسنی تصریح کرد: اهداف این طرح افزایش آگاهی و بصیرت دانشجویان در نقش‌آفرینی ارزشی مقاطع مختلف انقلاب، امیدآفرینی و تقویت نشاط و انگیزه‌بخشی به دانشجویان اعلام کرد و گفت: دانشجویان در قالب این برنامه‌ها سعی می‌کنند بیش از گذشته با مبانی انقلابی و اسلامی آشنایی پیدا کرده و زمینه آگاهی و بصیرت‌افزایی آنها فراهم آید.

وی از صدور مجوز استانی برای معرفی اساتید رشته معارف خبر داد و افزود: اساتید این رشته با توجه به شبهات مطرح شده مسئولیت سنگینی را در پاسخگویی به دانشجویان بر عهده دارند و قطعاً عقلانیت و روشنگری در این زمینه بسیار مهم و اساسی است.

حجت‌الاسلام حسنی تلاش دشمن را در قالب هجمه‌های اعتقادی و اخلاق مدارانه و بر هم زدن بساط اخلاق‌مداری جامعه یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمنان بر این است تا انحراف ذهنی و فکری در دانشجویان به وجود آورند تا مسیر تربیتی آنها منحرف شود.

رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: بیشترین تمرکز ما در تربیت دانشجو معلمان در قالب این رویداد است تا وظیفه سنگین معلمی خود را در تربیت نسل آینده به شایستگی انجام دهند.

کد خبر 5861431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha