۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹

فرماندار قم در گفتگو با مهر:

۸۵ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در قم آقا و ۱۵ درصد خانم هستند

۸۵ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در قم آقا و ۱۵ درصد خانم هستند

قم- فرماندار قم با بیان اینکه ۸۶۱ نفر پیش ثبت نام خود را برای حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم تکمیل کرده اند، افزود: ۸۵ درصد داوطلبان آقا و ۱۵ درصد از خانم ها هستند.

عباس ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حوزه انتخابی قم، تعداد ۸۶۱ نفر پیش ثبت نام خود را برای حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی تکمیل و مدارک خود را بارگذاری کردند که از این تعداد ۷۳۰ نفر آقا و ۱۳۱ نفر از بانوان هستند.

فرماندار شهرستان قم با بیان اینکه ۸۵ درصد ثبت نام کنندگان از آقایان و ۱۵ درصد از خانم‌ها در این عرصه ورود داشتند ابراز داشت: داشتن مدرک حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل حوزوی آن از جمله شروط ثبت نام داوطلبان بوده که ۱۰ نفر با مدرک کاردانی، ۹۴ نفر با مدرک کارشناسی، ۵۰۹ نفر با مدرک کارشناسی اشد، ۱۱۵ نفر با مدرک دکتری و ۱۳۳ نفر نیز دارای مدرک حوزوی بودند.

ذاکریان ادامه داد: داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی هستند اگر ایثارگری داشته باشند یک مدرک بالاتر برای آنان محاسبه خواهد شد.

پایش داوطلبان آغاز و طی یک ماه آینده به پایان می‌رسد

وی افزود: بر اساس قانون جدید انتخابات ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشروط به ثبت اطلاعات در مرحله پیش ثبت نام بوده که پس از این مرحله، پایش داوطلبان آغاز و طی یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

فرماندار شهرستان قم با اشاره به رده سنی نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در قم بیان داشت: تعداد ۱۲۸ نفر در سن ۳۰ تا ۳۵ سال، تعداد ۲۱۵ نفر بین سنین ۳۵ تا ۴۰ سال، تعداد ۱۶۵ نفر در سن بین ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۲۴ نفر ۴۵ تا ۵۰ سال و سایر داوطلبان نیز بین ۵۰ تا ۷۵ سال سن دارند.

ذاکریان عنوان داشت: داوطلبانی که مورد پالایش قرار گرفتند از ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان‌ماه امسال امکان ثبت نام نهایی را دارند تا در روز ۱۱ اسفندماه در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قم خود را در معرض انتخاب شهروندان استان قم قرار دهند.

کد خبر 5862346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha