۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ورود ۱۰ هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی

ورود ۱۰ هزار تن گندم به سیستان و بلوچستان از طریق خطوط ریلی

زاهدان- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود ۱۰ هزار تن گندم از طریق حمل و نقل ریلی به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان، محمدرضا سرگزی با اعلام حمل ریلی ۱۰ هزار تن گندم از استان مرکزی (اراک) به استان، گفت: حمل و نقل ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی هزینه‌ی حمل، کاهش آلودگی زیستی، ایمنی حمل و همچنین ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی دارد.

وی اظهار کرد: هر واگن ۵۶ تن گندم ظرفیت حمل دارد یعنی برابر با ظرفیت ۲ تا ۳ تریلی حامل گندم که از طریق جاده تامین شود.

مدیر کل غله استان با بیان اینکه از طریق خطوط ریلی سالانه ۴۰۰ هزار تن گندم می‌توانیم وارد سیستان و بلوچستان شود، گفت: استفاده از قطار برای حمل گندم به استان علاوه بر کاهش سوخت سالانه و کاهش هزینه جابجایی، از تردد ۲۰ هزار کامیون برای حمل این مقدار گندم در سطح جاده‌ها جلو گیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گندم مصرفی سیستان و بلوچستان از سه مسیر جاده‌ای، ریلی و دریا وارد استان می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش هزینه‌های جاده‌ای که بخش عظیمی از گندم نیز از طریق جاده منتقل می‌شود، به خطوط ریلی توجه ویژه ای صورت گرفته و با توجه به امکانات و پتانسیل موجود در این استان باید بیشترین استفاده را از خطوط ریلی انجام دهیم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از کارهای مثبت در زمینه تأمین گندم استان می‌توان استفاده کرد از ریل است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: گندم‌های ورودی از مبادی استان‌های دیگر برای حفظ ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بخصوص گندم در استان است.

وی تصریح کرد: تأمین گندم از منابع مختلف شامل تولید داخلی استان، سایر استان‌ها و واردات از خارج در دستور کار قرار دارد تا ضمن اختلاط و حفظ کیفیت مناسب آرد تولیدی، خللی در تأمین آرد خبازان و صنایع وابسته استان ایجاد نشود.

کد خبر 5862947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha