۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

مدیرکل امور مالیاتی گلستان عنوان کرد؛

شناسایی ۶۸ هزار مؤدی جدید گلستانی در دولت سیزدهم

شناسایی ۶۸ هزار مؤدی جدید گلستانی در دولت سیزدهم

گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان از شناسایی ۶۸ هزار مؤدی جدید گلستانی در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: مبارزه با فرار مالیاتی به صورت جدی پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان حاجی مشهدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در مدت ۴ ساله دولت دوازدهم درآمد مالیاتی استان حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یعنی دو و نیم همت بود اما این رقم در دو عمر دو ساله دولت سیزدهم به ۴ همت رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: تقریباً ۴ هزار میلیارد تومان در ۲ سال دولت جدید از بخش مالیاتی وصول شده است.

وی افزود: علاوه بر درآمد امور مالیاتی سازمان تکالیف دیگری هم دارد که مهمترین آن عوارض ارزش افزوده است که هرماهه وصول کرده و به حساب وزارت کشور اعم از شهرداری و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

حاجی مشهدی با بیان اینکه در طول ۴ سال دولت دوازدهم وصولی عوارض ارزش افزوده ۵۸۰ میلیارد تومان بوده، افزود: طی مدت دو ساله دولت سیزدهم، مبلغ وصولی ارزش افزوده حدود ۵۳۰ میلیارد تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری، بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان واریزی به حساب شهرداری و دهیاری‌ها داشتیم.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی گلستان، در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان، در سال گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد تومان و در چهار ماهه اول امسال ۱۵۰ میلیارد تومان از محل وصول مالیات عوارض ارزش افزوده برای شهرداری و دهیاری‌ها واریز شده است

وی در بحث فرار مالیاتی، گفت: این موضوع در سنوات اخیر بسیار شدت گرفته براین اساس در دو سال اخیر هیئت مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در استان تشکیل شد که البته بیشتر با گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۵۲۶ برای ما ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از بررسی گزارش‌ها و صحت سنجی آن، افراد که فرار مالیاتی داشتند به مراجع قضائی معرفی شدند.

حاجی مشهدی از افزایش تعداد مودیان در دولت جدید خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ هزار و در سال جاری هم بالغ بر ۲۶ هزار مودی جدید گلستانی فاقد پرونده مالیاتی شناسایی شد که وصول مالیات این مودیان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه درآمد مالیاتی استان در سال جاری به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده، افزود: برای اینکه استان بتواند هزینه‌های خود را پوشش دهد برنامه‌ریزی بر روی فرار مالیاتی کرده است.

وی افزود: برابر منویات مقام معظم رهبری حمایت از تولید را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا نرخ مالیاتی تولید کنندگان ۷ درصد کاهش یافت که بر این اساس نرخ مالیاتی این صنف از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد تقلیل یافت اما با وجود اینکه درآمد مالیاتی تولید کنندگان کاهش یافته به واسطه پیگیری فرارهای مالیاتی منابع درآمدی استان از مالیات نه تنها کاهش نیافته بلکه روند افزایشی داشته است.

کد خبر 5863035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha