۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱:۰۱

برای اجرای طرح الگوی کشت؛

۳۴ هزار تن کود یارانه‌ای در استان بوشهر تأمین شد

۳۴ هزار تن کود یارانه‌ای در استان بوشهر تأمین شد

بوشهر- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از ۳۴ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای برای اجرای طرح الگوی کشت استان تأمین شده‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو عمرانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای اجرای طرح برنامه الگوی کشت استان به تمامی محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر، کودهای یارانه‌ای تخصیص داده شده‌است.

عمرانی همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت تأمین و تدارک کودهای یارانه‌ای در بوشهر مطلوب است، افزود: از ابتدای اجرای طرح الگوی کشت در استان بوشهر تاکنون در سال جاری بیش از ۶ هزار و ۶۱۶ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه برای تأمین نیاز کشاورزان استان تدارک و توزیع شده‌است.

وی گفت: از جمله مهمترین اهداف تعیین شده در سند الگوی کشت استان، کاهش مصرف آب است که تحقق آن را با استفاده از راهکارهای مختلف همچون استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و همچنین جایگزینی گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم با گیاهانی که برای رشد به دوره‌های آبیاری بیشتری نیاز دارند، دنبال می‌کنیم.

وی افزود: موضوع مهم دیگری که با اجرای سند الگوی کشت محقق می‌شود، افزایش بهره‌وری در فعالیت‌های کشاورزی استان است، یعنی ما می‌خواهیم میزان برداشت محصول در واحد سطح را افزایش دهیم و در این خصوص به طور مشخص از دانش روز و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه کشاورزی استفاده خواهیم کرد.

گفتنی‌است کودهای ازته، فسفاته و پتاسه حاوی عناصر مورد نیاز برای رشد گیاهان است که در بخش‌های مختلف کشاورزی به عنوان کود پرمصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین شرکت‌های تولید کننده انواع کودهای میکرو و ریزمغذی در کشور وجود دارد که با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرارداد دارند و تأمین کننده بخش اعظمی از انواع کودهای آلی، زیستی و شیمیایی در سطح کشور هستند.
در همین راستا شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با ۴ شرکت بزرگ تولید کننده کودهای اصلی مستقر در استان نیز قرارداد دارد که تأمین کننده کودهای یارانه‌ای اصلی برای استان بوشهر و سایر استان‌ها هستند.

کد خبر 5863521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha