۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد؛

ویزیت روزانه۲ هزار نفر در کلینیک‌های دولتی جهرم

ویزیت روزانه۲ هزار نفر در کلینیک‌های دولتی جهرم

جهرم-رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: روزانه بالغ بر دو هزار نفر در کلینیک های جهرم تحت ویزیت پزشکان قرار می گیرند که این تعداد ویزیت به غیر از شیراز در هیچکدام از شهرها اتفاق نمی‌افتد.

محمد رحمانیان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد راه اندازی دستگاه جدید سنگ شکن برون اندامی در مراکز درمانی جهرم گفت: همیشه هدف و نیت ما این بوده که سرویس سنگ شکن با تعرفه دولتی به مردم ارائه خدمت کند چنانچه این دستگاه سال‌ها با همین رویه در بیمارستان پیمانیه در اختیار مردم قرار داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: امروز نیز دستگاه دیگری توسط یک خیر نیکوکار خریداری و به دانشگاه اهدا شده که بزودی در بیمارستان سید الشهدا جهرم نصب و راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی در حال حاضر روزانه بالغ بر دو هزار نفر در کلینیک‌های امام رضا (ع) و هنری جهرم تحت ویزیت پزشکان قرار می‌گیرند که این تعداد ویزیت به غیر از شیراز در هیچکدام از شهرهای دیگر استان اتفاق نمی‌افتد.

رحمانیان در همین زمینه به مشکل نوبت دهی کلینیک‌ها اشاره کرد و اظهارداشت: خود ما کاملاً اذعان داریم که در یک برهه زمانی خاص، سامانه نوبت دهی دچار مشکلاتی شد که برای رفع آن مجبور به جایگزین کردن سامانه جدید شدیم تا بتوانیم ضعف‌هایی که در سیستم نوبت گیری قبل وجود داشت را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی سامانه جدید که محصول یکی از شرکت‌های معتبر کشور است، باعث می‌شود امکان گرفتن نوبت به تعداد زیاد، از افراد سودجو سلب شود اما خود این سامانه پیامکی نیز ما را با چالش‌هایی مواجه کرده که در صددیم با خریداری یک سامانه مستقل و پر سرعت آن را رفع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اضافه کرد: سامانه جدید پیامکی احتمالاً ظرف یکی دو هفته آینده به سیستم نوبت دهی متصل می‌شود.

وی افزود: اما در کنار چالش‌های زیرساختی و فنی، به نظر می‌رسد تقاضای بالا برای رزرو نوبتِ برخی از پزشکان خاص در برخی تخصص‌ها مانند ارتوپدی، چشم، جراحی مغز و اعصاب، زنان و زایمان و… مهمترین دلیل گلایه شهروندان است.

رحمانیان با اشاره به اینکه در واقع عدم همخوانی عرضه و تقاضا در برخی رشته‌ها، باعث ایجاد مشکل در ثبت رزرو نوبت برخی از پزشکان می‌شود، گفت: این در حالی است که رزرو نوبت پزشکان دیگری در همان رشته به راحتی امکان پذیر است ضمن اینکه پزشکان ما روزانه تا سقف معینی می‌توانند بیماران را ویزیت کنند.

کد خبر 5863653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha