۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

فرماندار سربیشه:

سمن ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس نقش آفرینی کنند

سمن ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس نقش آفرینی کنند

بیرجند- فرماندار سربیشه گفت: سازمان های مردم نهاد پل ارتباط بین مردم و دولت هستند و از این جهت می توانند برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا لکزایی صبح شنبه در نشست با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان سربیشه با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری، زنان، کودکان، مذهبی، فقر زدایی و فعالیت‌های خبری و خیرخواهانه، اظهار کرد: سطح فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سطوح شهرستانی، استانی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

فرماندار سربیشه با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ۱۱ اسفندماه سال جاری، افزود: تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه نقش ارزنده‌ای داشته و با توجه به نفوذ خود در بدنه مردم می‌توانند موجبات اعتماد افزایی به نظام و افزایش مشارکت مردم در این رویداد بزرگ کشور را فراهم کنند.

لکزایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر چهار مبحث سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت تاکید داشتند و این نقش شما را در زمینه مشارکت سنگین می‌کند.

وی انتخابات را تجلی جمهوریت نظام دانست و اظهار کرد: همیشه مردم تعیین کننده تکلیف نظام در عرصه انتخابات بودند و دشمن نیز مثل سنوات گذشته، همه تلاش خود را برای ناامیدی مردم به کار بسته است.

فرماندار سربیشه در خصوص نقش سمن‌ها گفت: یکی از افتخارات ما در شهرستان حضور فعال سازمان‌های مردم نهاد جوان است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها تاکید کرد و افزود: نقش سازمان‌های مردم نهاد در مسائل مختلف جامعه اعم از مقابله با اعتیاد، رفع مشکلات زیست محیطی، حمایت و توانمند سازی بانوان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به شدت مؤثر، پایدارتر و ماندگار تر خواهد بود.

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد بازوان توانمند دولت هستند تصریح کرد: دخیل کردن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای در قالب تشکل‌های مردمی می‌تواند علاوه بر ایجاد همدلی و همبستگی بین مردم و مسئولان، بازوی توانمندی نیز برای دولت باشند.

لکزایی گفت: توجه به موضوع اشتغال و کار آفرینی، دغدغه‌های زیست محیطی، اجرای برنامه‌های سمن‌ها در امور بانوان، ازدواج، جوانان، حمایت‌های مالی و تسهیلاتی از سمن‌ها، تعامل امور مالیاتی از جمله موضوعات طرح شده از سوی تشکل‌های مردم نهاد در این نشست بود.

کد خبر 5865034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha