۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶

کارشناس هواشناسی استان قزوین:

صدور هشدار سطح زرد در استان قزوین

صدور هشدار سطح زرد در استان قزوین

قزوین- کارشناس هواشناسی استان قزوین از احتمال بارندگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها خبر داد و گفت: برای بارندگی در دو روز آینده هشدار سطح زرد صادر شده است.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی استان قزوین اظهار کرد: طی امروز و فردا با توجه به گذر امواج تراز میانی جو افزایش ابر را خواهیم داشت و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات بعد از ظهر و شب در پاره‌ای از مناطق رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود

این کارشناس هواشناسی استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم و رشد ابرهای هم رفتی را خواهیم داشت بارش‌ها در برخی نقاط استان قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امکان آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل های فصلی وجود دارد، تصریح کرد: شهروندان از اتراق کردن در حاشیه رودخانه جدا پرهیز کرده و مراقب لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی در هنگام رانندگی باشند.

آخوندی تاکید کرد: شهروندان با توجه به احتمال برخورد صاعقه از انجام کار و فعالیت در فضای باز مخصوصاً نقاط مرتفع پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه برای بارندگی هشدار سطح زرد صادر شده است، یادآور شد: روزهای دوشنبه و سه شنبه وضعیت جوی ثابت و روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5865150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha