از سرگیری پروازهای گردشگری میان ترکیه و سوریه

از سرگیری پروازهای گردشگری میان ترکیه و سوریه

ترکیه قصد دارد از آوریل ۲۰۲۴ پروازهای گردشگری به مقصد سوریه را از سر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، قرار است از آوریل ۲۰۲۴ پروازهای گردشگری از ترکیه به سوریه با هزینه حدود ۲۰۰۰ دلاری برای هر بلیط از سر گرفته شود.

نماینده شرکت گردشگری ترکیه‌ای «وست تراول» در گفتگو با روزنامه ترکیه‌ای «حریت» اعلام کرد که این شرکت از سال‌ها پیش، پروازهایی را به مقصد سوریه انجام می‌داده، اما با آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ ناچار شده که پروازهای خود به مقصد سوریه را به حالت تعلیق در بیاورد.

نماینده شرکت وست تراول درباره برقراری مجدد این خط پروازی گفت: اکنون پروازها به سوریه را از سرخواهیم گرفت. ما با آژانس‌های داخلی سوریه کار می‌کنیم. برخی کشورها پرواز به مقصد سوریه را برقرار کرده‌اند، از این روی ما نیز این اقدام را شروع کردیم.

روزنامه حریت نوشت: به زودی نخستین پروازهای گردشگری از ترکیه به سوریه برقرار خواهد شد. شرکت وست تراول در حال سازمان‌دهی تهیه بلیط برای توری ۷ روزه از ۲۰ تا ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ است. این تور شامل بازدید از شهرهایی چون دمشق، حلب، حماه، حمص و تدمر خواهد بود.

نماینده شرکت گردشگری وست تراول در این گفتگو به احتمال تغییر مسیر پروازها بر اساس داده‌های امنیتی اشاره کرد و گفت: ما تحولات سوریه را از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت و در صورت نیاز مسیر پروازها را تغییر خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: در عین حال، به مناطقی که احساس کنیم از نظر امنیتی اوضاع نگران‌کننده‌ای دارند پروازی برقرار نخواهیم کرد. در این حالت راه‌های جایگزینی را در نظر خواهیم گرفت و برای تکمیلِ ایمنِ پرواز، احتیاط لازم را به خرج خواهیم داد.

کد خبر 5866216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha