۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵

در برنامه «ساعت به وقت قدس» مطرح شد؛

پاسخ به یک اهانت بزرگ با «آکاپلا»!/ نمی‌توانستیم سکوت کنیم

پاسخ به یک اهانت بزرگ با «آکاپلا»!/ نمی‌توانستیم سکوت کنیم

یک هنرمندان پیشکسوت موسیقی و مدیرگروه هنری «اهل بیت» همراه با تعدادی از اعضای این مجموعه در برنامه تلویزیونی «ساعت به وقت قدس» از کاربردهای هنر «آکاپلا» در مواجهه با برخی اهانت‌ها سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی آرزم نوازنده ویولن، رهبر ارکستر و مدیر گروه هنری «اهل بیت» در گفتگو با برنامه «ساعت به وقت قدس» شبکه یک سیما درباره پیشینه خود گفت: ما یک خانواده مذهبی سنتی بودیم که از ابتدا ریشه کارهای مذهبی در ما بود و بعد از انقلاب شدت گرفت. ما هنرمان را در این عرصه قرار دادیم و ابتکاری که نشان دادیم این بود که کارهای مذهبی را به صورت هارمونیزه شده اجرا کنیم، یعنی آکاپلا که استفاده از صدای حنجره انسان بدون دخل و تصرف ساز بود. این موسیقی در دنیا جایگاه خیلی خوبی دارد اما در ایران خوب معرفی نشده است.

وی افزود: مسأله سیاست و مذهب، خیلی بی ارتباط با هم نیستند، نمی‌توانیم بگوییم سیاست از دین و مذهب جدا است. در حقیقت مذهب قواعد و قوانینی دارد که خط و ربط را مشخص می‌کند و مطابق با نظر حق تعالی است که برای انسان از بدو خلقت کتاب گذاشته و گفته باید مقابل ظلم بایستید.

این پیشکسوت عرصه موسیقی تاکید کرد: امام حسین (ع) بهترین معلم و شخصیتی بود که درس مقاومت و ایستادگی را به ما یاد داد و مسأله فلسطین هم مسأله خاص این کشور نیست و متعلق به دنیای اسلام است. مسلمانانی که ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند و در حال تکثیر هستند نمی‌توانند بی‌تفاوت باشند.

سعید زکی‌لو قاری پیشکسوت قرآن و از اعضای این گروه نیز درباره قطعه «جانم فدای قرآن» که توسط این گروه اجرا شده، توضیح داد: این اثر واکنش به اهانت‌هایی است که در جهان به اسم آزادی بیان صورت می‌گیرد اما اهانت به ۲ میلیارد انسان است و گروه کر اسلامی آکاپلای ما نمی‌توانست بی‌تفاوت بنشیند.

حمید رحیمی عضو دیگر گروه آکاپلای اهل بیت (ع) نیز در این خصوص اظهار کرد: یک روزی رژیم صهیونیستی قطعاً نابود خواهد شد، این وعده پروردگار است، من نمی‌گویم. چقدر خوب است که من هم بیایم و به عنوان یک قاری قرآن در این پیروزی سهمی داشته باشم. من نباید از این قافله عقب بمانم.

محمود متولی دیگر عضو این گروه نیز تاکید کرد: تقریباً بیش از ۶۰، ۷۰ سال است که مردم فلسطین زیر یوغ رژیم صهیونیستی قرار گرفته و حق و سهمشان غصب شده است. ما طبق احادیث و روایات باید به فکر سایر مسلمانان باشیم.

«ساعت به وقت فلسطین» پنجشنبه ۲ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و جمعه ۳ شهریور ساعت ۱۲:۳۰ بازپخش می‌شود.

کد خبر 5870157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha