۳ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۴۰

خوزستان پایتخت موکب‌ها - ۱۷۹؛

همه دنیا به نوعی درگیر مسئله اربعین حسینی هستند

همه دنیا به نوعی درگیر مسئله اربعین حسینی هستند

اهواز- نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه دنیا به نوعی درگیر مسئله اربعین هستند و ما نباید فقط به آثار و برکات ایمانی زیارت اربعین در محدوده زندگی شخصی‌مان نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن حیدری امروز جمعه در نشست شورای اداری استان خوزستان با اشاره به اربعین حسینی اظهار کرد: نه تنها استان خوزستان و کشور بلکه همه دنیا به نوعی درگیر مسئله اربعین هستند؛ اربعین در زبان روایات به عنوان علامت مؤمن تلقی شده و ما نباید فقط به آثار و برکات ایمانی زیارت اربعین در محدوده زندگی شخصی‌مان نگاه کنیم بلکه باید به اربعین و زیارت آن به عنوان نماد ایمان جامعه ایمانی بنگریم.

وی افزود: به برکت اربعین، این تجمعات پرشور و پرمعنویت چه در داخل و چه در خارج، برکاتی در کشور و جهان اتفاق افتاده که از محدوده درک زمانه ما بالاتر است؛ ما نیز همه آثار را نمی‌توانیم متوجه بشویم که باید زمان بگذرد و مورد بررسی قرار بگیرند که اربعین چه آثار شگرفی از نظر اجتماعی ایجاد کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: محور مقاومت بیش از ۴۰ سال با علمداری حضرت امام و استمرار آن توسط مقام معظم رهبری در دنیا مطرح شده ولی عمده فتوحات و پیروزی‌ها حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در سال ۸۵، ابتدای مقاومت غزه در سال ۸۷، ادامه مقاومت فلسطین در سال‌های اخیر در ۲ دهه اخیر رخ داده است؛ مهم‌تر از آن پیروزی خط مقاومت و محور مقاومت در مقابل جبهه تکفیری به نیابت از آمریکا و صهیونیسم است که چندین سال امت اسلامی را گرفتار کرده ولی به برکت رادمردی مجاهدان و رزمندگان ما به خصوص شهدای مدافع حرم و در رأس آنها «حاج قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس»، «سید حمید تقوی» و دیگران به این پیروزی تاریخی رسیدیم و اکنون به اعتقاد دوست و دشمن، آمریکا در حال افول و صهیونیسم نفس‌های آخرش را می‌کشد.

آیت الله حیدری بیان کرد: آیا فکر می‌کنید این اتفاقاتی که در دو دهه اخیر رخ داده ربطی به مسئله اربعین و مانورهای میلیونی اربعین ندارد؟ قطعاً ربط دارد، این مانورهای میلیونی اربعین سرمایه بزرگ فرهنگی، معنوی و اجتماعی در دل امت ما ایجاد کرده و به برکت آن، این همه همت و عزم در رزمندگان و شهدای ما ایجاد شد که توانستند چندین برابر قدرت خود را به منصه ظهور بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه نباید پیروزی‌های جبهه مقاومت را از اربعین جدا بدانیم، خطاب به مدیران اظهار کرد: متوجه این نعمت‌های الهی که به برکت اباعبدالله الحسین (ع) نصیب امت شده و متوجه فعالیت‌های خود به عنوان پشتیبان مواکب و حرکت مردمی که مردم ما در خصوص اربعین ایجاد کرده‌اند زیرا حضرت امیرالمومنین علی (ع) می‌فرمایند «کسی که قدر و معذرت خودش را نداند دچار هلاکت می‌شود».

خوزستان عقب ماندگی‌های زیادی دارد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هفته دولت یکی از سنت‌های حسنه است که از اوایل انقلاب به مناسبت سالگرد شهادت شهیدین به وجود آمد و فرصت خوبی را برای دولتمردان و مدیران ایجاد کرد که گزارش کار خود را به مردم ارائه دهند تا مردم متوجه شوند که نظام، مدیران دولتی و غیردولتی چه خدماتی را برای آنها انجام داده‌اند.

آیت الله حیدری ادامه داد: اگر این گزارشات داده نشود، نه تنها برای مردم روشن نمی‌شود که نظام چه خدماتی را برای آنها انجام داده بلکه خود مسئولان دچار غفلت می‌شوند.

وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در قیاس با قبل از انقلاب برکاتی بسیار زیادی حاصل شده به خصوص در دو سال اخیر با وجود تحریم‌های بین‌المللی و آثار جنگ اوکراین که باعث گرانی در همه کشورها و حتی در ایران شد اما پیشرفت‌هایی در زمینه تولید، کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با با بیان اینکه همه ما می‌دانیم خوزستان عقبماندگی‌های زیادی دارد، تصریح کرد: خوزستان پیش از جنگ رتبه سوم برخورداری را داشت اما بعد از جنگ رتبه برخورداری آن پایین آمد و به ۱۳ رسید، بعد از جنگ آنطور که باید بازسازی می‌شد، کار صورت نگرفت و بیشتر ماله کشی انجام شد؛ لذا عقب ماندگی زیاد شد تا خوزستان حتی به رتبه ۳۱ هم رسید.

آیت الله حیدری اضافه کرد: در سال‌های اخیر به خصوص در دو سال گذشته با ورود نهادهای انقلابی به دستور و عنایت ویژه مقام معظم رهبری، مثل قرارگاه خاتم، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی کارهای بسیار مهمی در خوزستان انجام شده است؛ در رابطه با قرارگاه خاتم گزارش دادند که ۶۰ درصد فعالیت‌هایی که در کشور انجام می‌دهد، مختص خوزستان بوده که این تحول مبارکی است.

لزوم بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذار در خوزستان

وی بیان کرد: علاوه بر آن نیز مدیران انقلابی در ادارات دولتی تزریق شدند و اکنون فرهنگ و گفت‌وگوی حاکم، گفت‌وگوی انقلابی و جهادی است؛ بنابراین جای امیدواری بسیار زیادی است که تحولات خوب و مثبتی صورت گیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا خوزستان را به عنوان استان ویژه اعلام کرده و حمایتی که از لحاظ بودجه‌ای و مالی از استان داشته تقریباً در کشور بی‌نظیر است؛ این مزید بر آن است که بیشتر کار صورت گیرد چون حفره‌ها و عقب ماندگی‌ها در خوزستان بسیار زیاد است؛ لذا باید همه با هم تلاش کنیم تا این حفره‌ها را پر کرده و به مردم به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و اشتغال‌زایی که بسیار مهم است، خدمت کنیم.

آیت الله حیدری ادامه داد: از استاندار خوزستان می‌خواهم سریع‌تر و جدی‌تر به مسئله صدور مجوزات سرمایه‌گذاری ورود کنند به طوری که به جای حدود ۳ - ۴ سال زمان صدور مجوز، در یک تا دو هفته به ثمر برسد تا سرمایه‌گذاران امیدوار شوند چرا که خوزستان استعدادهای بالقوه و بالفعل زیادی دارد به شرط اینکه این موانع برداشته شوند.

وی، یکی از موانع جدی در خصوص اشتغال‌زایی را فرهنگ کار اعلام و عنوان کرد: اکثر جوان‌های ما فکر می‌کنند فقط با اشتغال دولتی و جذب در شرکت‌های دولتی کار امکان‌پذیر است در حالی که جذب در ادارات و شرکت‌های دولتی محدود است؛ ما باید فرهنگ کار را به سمت سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی، تولیدات صنعتی و کشاورزی تقویت کرده و سوق دهیم، البته مسئله آموزش فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است که باید سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه صورت گیرد.

ضرورت پیگیری رفع مشکلات آبی خوزستان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسئله آب یکی دیگر از مشکلات استان است که از قبل بوده و اکنون نیز وجود دارد؛ در برخی از مناطق استان مثل جنوب غرب در هویزه، شوش، کرخه، اهواز، حمیدیه و دشت آزادگان به دلیل اینکه در سال‌های اخیر کرخه خیلی کم آب بود با مشکلات جدی در این زمینه مواجه هستند.

آیت الله حیدری ادامه داد: دولت رسماً ممنوعیت کشت برنج را اعلام کرده اگرچه می‌دانیم عملی نشده زیرا که مردم می‌خواهند زندگی کنند ولی محدودیت باقی است و نمی‌توانند بیش از حد آبی که در اختیارشان قرار گرفته کشت بکنند.

وی اشاره به مسئله کرخه تصریح کرد: از دولت درخواست داریم، نسبت به اشتباهاتی را که در دولت قبل در مورد سدهای بالادستی کرخه صورت گرفته اقدام کنند؛ سدهایی که در در حال مطالعه است تعطیل کنند، سدهایی که در حال اقدام هستند و هزینه زیادی نشده تعطیل کنند، سدهایی که به مرحله اجرا رسیده تبدیل کاربری کنند تا اینکه آب کرخه سمت خوزستان بیاید تا استان ما بیش از این، به فاجعه‌ای که رخ داده دچار نشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مناطق شمال خوزستان مثل ایذه و باغملک با وجود مشکلات بسیار زیادی از جمله بیکاری که وجود دارد مسئله آب آنها هم تأمین نشده است، البته طرح کوثر در دولت و در دست استاندار است که قول داده‌اند امسال اجرایی شود؛ قرارگاه خاتم هم به این مسئله ورود پیدا کرده است؛ بنده از مسئولین خواهش می‌کنم که این طرح‌های بسیار مهم را که مایه آبادانی و رفع مشکلات استان هستند، تسریع دهند.

کد خبر 5870573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha