۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

از آغاز طرح اربعین ۱۴۰۲؛

۳۶ هزار نفر از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد کردند

۳۶ هزار نفر از پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر تردد کردند

ارومیه - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در ۱۰ روز گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر متردد ورودی و نزدیک‌به ۲۱ هزار نفر متردد خروجی از پایانه مرزی تمرچین ثبت شده است.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳ شهریور ماه بیشترین تعداد تردد را به خود اختصاص دادند و با توجه به روند ترددها در روزهای آتی این رقم افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد امکانات رفاهی مناسب، آب و هوای مطلوب، ترافیک کم، ایستایی کمتر از ۵ دقیقه از مزیت‌های پایانه مرزی تمرچین برای عزیمت به کربلای معلی محسوب می‌شود.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیکترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.

این مرز زمینی تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و فاصله نزدیک ترین شهرها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است که به ترتیب حدود ۱۱ کیلومتر و ۲۵ کیلومتر با گمرک تمرچین فاصله دارد و از تمرچین تا سامره ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر در سال ۱۳۸۶ به عنوان مرز رسمی زمینی شناخته شد و نقش آن در اقتصاد منطقه چشمگیر است و سال گذشته برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین از این مرز فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

کد خبر 5871050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha