۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۰۴

معاون ثبت اسناد اصفهان:

اجرای طرح «کاداستر» استان اصفهان از دهاقان آغاز شد

اجرای طرح «کاداستر» استان اصفهان از دهاقان آغاز شد

دهاقان _ معاون ثبت اسناد استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در استان اصفهان اجرای طرح ملی «کاداستر» از شهرستان دهاقان آغاز شد.

اعظم قوی دل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح «کاداستر» طرحی است که بعد از گذشت سالیان متمادی، توسط سازمان ثبت اسناد در سطح کشور اجرا شد.

وی با اشاره به هدفمند بودن طرح «کاداستر»، افزود: «کاداستر» نوعی ثبت است که ارزش حقوقی دارد و می‌توان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد.

معاون ثبت اسناد استان اصفهان تصریح کرد: «کاداستر» منبع اصلی داده‌ها در اختلافات کشاورزی، جلوگیری و پیشگیری از تعرض به زمین و مالکیت خصوصی، افزایش ضریب امنیت املاک و اراضی و حق دسترسی به اطلاعات زمین است.

وی اذعان کرد: هم‌چنین «کاداستر» منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است و سازمان ثبت اسناد کشور؛ با توجه به لزوم حدنگاری همه اراضی و املاک کشور، از سال گذشته نسبت به اجرای این طرح مهم اقدام کرده است.

قوی دل خاطرنشان کرد: در شهرستان دهاقان، کشاورزان و مسئولان با همدلی در راستای این طرح، گامی بلند برداشتند و در نتیجه شاهد اجرای آن بودیم.

وی از حدنگاری اراضی کشاورزی در شهرستان دهاقان خبر داد و گفت: در استان اصفهان برای نخستین بار بعد از گذشت ۴۰ سال؛ اعطای اسناد مالکیت «کاداستر» اراضی کشاورزی از شهرستان دهاقان آغاز شد و طی ۴ روز، ۱۱۰ فقره سند تقدیم کشاورزان دهاقانی شد.

معاون ثبت اسناد استان اصفهان افزود: از همه کشاورزان دعوت می‌کنیم که نسبت به اخذ سند مالکیت اراضی کشاورزی خود اقدام نمایند تا از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.

کد خبر 5878454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha