۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

همایش جاماندگان اربعین در سراسر استان همدان برگزار می‌شود

همایش جاماندگان اربعین در سراسر استان همدان برگزار می‌شود

همدان-مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با سالروز اربعین حسینی همایش جاماندگان اربعین در شهرستان همدان و دیگر شهرستان‌های این استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی ارتقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های مراسم اربعین در سطح استان همدان، اظهار کرد: این برنامه‌ها از حدود ده روز به اربعین مانده با برپایی موکب‌های حسینی در سطح استان همدان شروع شده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ موکب اربعین در سراسر استان برپا شده و در حال خدمات رسانی به زائرین حسینی هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی همدان اعزام روحانی و مبلغین به موکب‌ها بوده است، گفت: رونق روضه‌های خانگی، برپایی مراسم‌های عزاداری و سخنرانی در مساجد، هیأت‌های مذهبی پویش‌های مختلف و… از برنامه‌های این ایام است.

حجت‌الاسلام ارتقایی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی نیز به خوبی در موکب‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از زائران در موکب‌های همدان به خوبی در حال انجام بوده و از همه توان و امکانات برای ارائه خدمات به زائران در این موکب استفاده شده است، بیان کرد: همایش جاماندگان حسینی در نقاط مختلف استان همدان همزمان با روز اربعین با مسیرهای کوتاه در شهرها و روستاهای استان همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: طبق فراخوانی که در همدان زده می‌شود اجتماع در میدان امام خمینی و با برنامه‌های عزاداری با حضور مداحان و سخنرانی کوتاه نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان و پس از آن به سمت میدان امام زاده عبدالله انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام ارتقایی با بیان اینکه در طول مسیر موکب‌هایی با همکاری اصناف برای پذیرایی از زائران و همچنین ایستگاه‌های فرهنگی و سایر برنامه‌ها تدارک دیده شده است، گفت: در سایر شهرستان‌های دیگر استان نیز مسیرهای جاماندگان اربعین اعلام و مشخص شده است.

وی افزود: همچنین در دهه آخر صفر نیز برنامه‌های مختلفی از سوی تبلیغات اسلامی استان تدارک دیده شده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به برنامه آخر صفر گفت: اعزام مبلغ از قم و استفاده از مبلغان بومی، حضور سخنرانان و روحانیون در مساجد، برگزاری محافل و برنامه‌های قرآنی، نشست‌های معرفتی در مساجد، روضه‌های خانگی و عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین سالروز شهادت امام رضا (ع) از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در دهه آخر صفر خواهد بود.

کد خبر 5878592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha