۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رزن:

شهرستان رزن بیش از ۲ هزار نفر بافنده دارد

 شهرستان رزن بیش از ۲ هزار نفر بافنده دارد

همدان-معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رزن گفت: شهرستان رزن بیش از ۲ هزار نفر بافنده دارد و می‌طلبد توجه ویژه‌ای به این عرصه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه پشتیبانی از فرش با بیان اینکه ۶۷ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به متقاضیان مشاغل خانگی و بافندگان فرش شهرستان رزن پرداخت شده است، اظهار کرد: هنر صنعت فرش در سطح شهرستان نیاز به توجه ویژه دارد تا بتواند تحقق اقتصاد مقاومتی را رقم بزند.

وی افزود: تعامل مجموعه فنی‌وحرفه‌ای با اداره صمت، شرکت فرش و آموزش و پرورش شهرستان جهت آموزش، ارتقا و بهینه سازی نیروی مهارت‌آموخته، ارتباط نزدیک و بیشتری باشد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رزن با بیان اینکه مهارت‌آموزی رشته فرش باید در سطح جامعه و قشر تحصیل‌کرده تقویت شود، گفت: رویکرد تقویت مزیت‌های نسبی شهرستان در حوزه هنر و صنعت فرش مورد تأکید و توجه ویژه است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی بافندگان شهرستان پیگیری و به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه بافندگان فرش برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی موظف به ارائه اظهار نامه مالیاتی هستند، گفت: در ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی و بافندگان فرش تجدید نظر شود تا متقاضیان بیشتری از این تسهیلات بهره مند شوند

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رزن عنوان کرد: بازرسی‌های مشترک از بیمه شدگان و دریافت کنندگان تسهیلات به صورت مستمر انجام پذیرد

گفتنی است؛ در این جلسه مهندس خورشیدی رئیس فرش استان همدان، و رؤسای ادارات فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش، صمت، تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان و همچنین تعدادی از کارشناسان و بافندگان فرش حضور داشتند.

کد خبر 5880036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha