۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۳

مسئول بسیج جامعه پزشکی جم:

موکب درمانی جم به ۱۶ هزار زائر حسینی خدمات رایگان ارائه کرد

موکب درمانی جم به ۱۶ هزار زائر حسینی خدمات رایگان ارائه کرد

بوشهر- مسئول بسیج جامعه پزشکی جم گفت: موکب درمانی جم در عمود ۹۱۲ مسیر نجف به کربلا به ۱۶ هزار زائر اربعین حسینی خدمات رایگان درمانی و بهداشتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد رستمی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار موکب درمانی جم در ایام اربعین حسینی در کشور عراق، اظهار داشت: موکب درمانی حضرت زهرا (س) جم در عمود ۹۱۲ مسیر نجف به کربلا از تاریخ سوم شهریورماه به مدت ۱۱ روز مستقر شد و خدمات درمانی رایگان به زائرین ارائه کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی جم افزود: در این ایام ۴۰ نفر از کادر بهداشت و درمان شامل پزشک، ماما، پرستار، بهورز و … به‌صورت شبانه‌روزی به زائرین خدمت‌رسانی می‌کردند و ۱۰ تخت بستری نیز در موکب فعال بود.

رستمی بابیان اینکه در موکب درمانی جم به ۱۶ هزار زائر خدمت رایگان ارائه شد افزود: سرم تراپی، تزریقات، پانسمان، اندازه‌گیری قند خون، گرفتن نوار قلب، اندازه‌گیری فشارخون، مانیتورینگ، آتل گیری، گچ گیری، اکسیژن‌تراپی و ماساژ درمانی از جمله خدماتی بود که در این ایام به زائرین اباعبدالله (ع) داده شد.

وی افزود: در این موکب بیش از ۲۰۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی مستقرشده بود.

وی از نجات جان ۲ نفر از زائرین در موکب درمانی جم خبر داد و افزود: در این ایام بیماران بدحال تنفسی و با علائم گرمازدگی نیز خدمات درمانی دریافت کردند و ۱۲ زائر با آمبولانس به بیمارستان اعزام شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی جم خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، بیمارستان توحید، بسیج جامعه پزشکی، موکب حضرت زهرا (س) شهرستان جم و بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر در برپایی این موکب درمانی همکاری کردند.

کد خبر 5882587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha