۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۲

در جهاددانشگاهی اردبیل اجرا می‌شود؛

اجرای طرح پژوهشی«بررسی تفصیلی سوره نحل از دیدگاه علم جانورشناسی»

اجرای طرح پژوهشی«بررسی تفصیلی سوره نحل از دیدگاه علم جانورشناسی»

اردبیل - مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح پژوهشی بررسی تفصیلی آیات ۶۸ و ۶۹ سوره‌ مبارکه‌ نحل از دیدگاه علم جانورشناسی در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود.

سیده صغری جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این طرح به کارفرمایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی اردبیل توسط دکتر تقی قاسمی خادمی دارای دکترای تخصصی جانورشناسی اجرا شده و در حال حاضر مرحله داوری آن توسط متخصصان جانورشناسی و قرآنی در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این طرح را بررسی اشارات و اعجازهای علمی آیات ۶۸ و ۶۹ سوره مبارکه «النحل» از منظر دانش بیولوژی اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح سومین طرح پژوهشی میان‌رشته‌ای قرآنی اجرا شده در جهاددانشگاهی اردبیل است که دو جلد کتاب نیز با همین موضوع توسط دکتر تقی قاسمی خادمی تولید و در مرکز انتشارات این واحد به چاپ رسیده است.

مدیر اداره برنامه‌ریزی و توسعه پژوهش معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی اردبیل، تصریح کرد: این آیات علیرغم اینکه از تعداد محدودی کلمات تشکیل شده، پر از نکات نغز علمی، ادبی و اخلاقی است که حقایق علمی هر آیه در این طرح در قالب یک بخش مجزا مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن ارائه شده است.

جوادی اضافه کرد: جنبه اعجاز علمی این آیات به خاطر این است که در زمان نزول قرآن کریم این حقایق کاملاً ناشناخته بوده و در اعصار اخیر توسط انسان کشف شده است.

وی اهمیت مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم را یادآور شد و بیان کرد: قرآن در لابلای آیات خود، اشاراتی به برخی حقایق علمی به ویژه علوم طبیعی و زیستی دارد که واکاوی آن‌ها و تطبیق آن با دانش روز یکی از بهترین راه‌های معرفی دین مبین اسلام و چهره نورانی این کتاب آسمانی به مردم جهان است.

مسئول معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه بشر امروز تشنه چنین حقایق و معارف قرآنی در راستای موفقیت در زندگی و نیل به سعادت است، ابراز امیدواری کرد؛ به همت جهادگران بزودی مرکز تحقیقات علوم قرآنی در جهاد دانشگاهی اردبیل راه‌اندازی شود.

کد خبر 5882769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha