۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹

سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

توانمندی‌های روسیه بزرگ در رویارویی با تفکرات نئونازی‌ها در جنگ اوکراین و اهداف تل آویو از مطرح کردن همیشگی تهدیدات خارجی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: تحلیلگران معتقدند که نبرد روسیه با اوکراین تنها با این کشور نیست بلکه با تمام جهان غرب به ویژه آمریکا و تفکرات نئونازی‌ها است که در نهایت به پیروزی مسکو ختم خواهد شد چرا که این کشور پهناور دارای منابع گسترده و قدرت هسته‌ای در کنار ملتی است که تمدن و فرهنگ بزرگی با خود دارند.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه رأی الیوم در خصوص جنگ اوکراین نوشت: تحولات اخیر در نشست جی ۲۰ نشان داد که رهبران جهان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان روسیه بزرگ را نادیده گرفت و باید به خطوط قرمز این کشور و سیاست خارجی آن توجه کرد. آنها در نهایت متوجه این نکته خواهند شد که نمی‌توان روسیه را شکست داد و ساده‌ترین نظامیان ناتو نیز این مطلب را می‌دانند اما صدایشان به گوش رهبران سیاسی نمی‌رسد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ملت اوکراین بیش از ۳۰۰ هزار نظامی خود را در جریان جنگ خون بار یک سال و نیم گذشته از دست داده است اما ژوزف بورل روی صندلی خود نشسته و سرنوشت صدها هزار اوکراینی که برای منافع ناتو و اتحادیه اروپا و در پشت آنها آمریکا می‌جنگند تعیین می‌کند.

روسیه یک کشور بزرگ با منابع گسترده و قدرت هسته‌ای در کنار ملتی متمدن و با فرهنگ است که شکست خورده از این جنگ مقابل کسانی که تفکرات هیتلر و ناپلئون و نئونازی‌ها را به دوش می کشند بیرون نخواهد آمد.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه القدس العربی در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: در تمام بحران‌هایی که تل آویو با آن روبه رو می‌شود، سران اشغالگر تنها به یک دستاویز چنگ می‌زنند و آن هم مطرح کردن تهدیدات خارجی علیه موجودیت رژیم صهیونیستی است. این سخنان بارها و بارها از زبان اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم مطرح شده است.

اهداف سران تل آویو از مطرح کردن گاه و بی گاه تهدیدات خارجی علیه رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ این است: نخست ارسال پیام به صهیونیست که آنها همواره در خطر هستند و باید آماده باشند زیرا تنها احساس خطر و تهدید است که صهیونیست‌ها را متحد می‌کند. دوم مخابره این پیام به جهانیان که اسرائیل همواره در حالت جنگ به سر می‌برد و باید از سوی جامعه جهانی مورد توجه و حمایت قرار بگیرد. سوم ارسال این پیام به فلسطینی‌ها که رژیم صهیونیستی در حال نابودی است و گروه‌های مقاومت فلسطین به این گزاره دل خوش کرده و تلاشی برای نابودی این رژیم نکنند چرا که خود به خود در حال نابودی است.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه العربی الجدید در خصوص توافقنامه اسلو نوشت: ۳۰ سال از امضای توافقنامه اسلو می‌گذرد اما رژیم صهیونیستی با به دست گرفتن تحولات میدانی هیچ امکانی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین در کرانه باختری را باقی نگذاشته است. کرانه باختری امروزه تبدیل به جولانگاه شهرک نشینان صهیونیست شده است و نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین امروزه مسئولیت حمایت از اشغالگران صهیونیست و شهرک نشینان را برعهده دارند. این در حالیست که قرار بود توافقنامه اسلو دستاویزی برای تشکیل کشور فلسطین باشد.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با تیتر «ضعف دشمن؛ سناریوی دریا بر روی زمین برای اسرائیل تکرار می شود» نوشت: در یک تحول قابل توجه، یک هیأت نظامی از سوی رژیم صهیونیستی به نشست سه جانبه در مقر نیروهای یونیفل در الناقوره لبنان ابلاغ کرد که تل آویو آماده است مرزهای زمینی با لبنان را به صورت کامل ترسیم و مشخص کرده و از بخش شمالی روستای الغجر عقب نشینی کند. در مقابل نیز نیروهای حزب الله ۲ چادر نصب شده در منطقه مزارع شبعا را جمع آوری کنند.

منابع آگاه در گفتگو با الاخبار اعلام کرده‌اند که نبیه بری رئیس پارلمان، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و فرماندهان ارتش و مقاومت این کشور در جریان پیشنهاد طرف اسرائیلی قرار گرفته‌اند. درحالیکه برخی منابع اعلام کرده بودند صهیونیست‌ها قصد عقب نشینی از مناطق خالی از سکنه منطقه الماری را دارند منابع نزدیک به نیروهای سازمان ملل در الناقوره فاش کردند که صهیونیست‌ها از عقب نشینی از تمام منطقه شمال روستای الغجر سخن می‌گویند.

بعد از انتشار این اطلاعات توسط روزنامه الاخبار، موجی از هجمه‌ها و انتقادات در محافل رسانه‌ای و سیاسی رژیم صهیونیستی علیه کابینه این رژیم به وجود آمد. فرماندهان ارتش تل آویو و نمایندگان یونیفل از درز این اطلاعات به رسانه‌ها ابراز نارضایتی کردند چرا که قرار بود این اخبار محرمانه باقی بماند.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه لبنانی البناء در خصوص سفر کیم جونگ اون به روسیه نوشت: ورود رهبر کره شمالی به مسکو به همراه سران سیاسی و نظامی این کشور با هدف نشست با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه باعث شده توجهات بین المللی بیش از پیش به این محور جلب شود به ویژه آنکه روسیه و چین تصمیم گرفته‌اند تعاملات تجاری و اقتصادی خود را بدون توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره شمالی با این کشور افزایش دهند. تمایل روسیه به گسترش همکاری‌های راهبردی خود با کره شمالی باعث شده موجی از نگرانی‌ها در غرب به ویژه آمریکا در قبال این روند به راه افتد به ویژه آنکه کره شمالی ذخایر تسلیحاتی گسترده‌ای دارد که می‌تواند نیازهای روسیه در جنگ اوکراین را تأمین کند.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه یمنی المسیره به نقل از عبدالعزیز بن حبتور نخست‌وزیر دولت نجات ملی این کشور نوشت: میانجیگری عمان صادقانه بود اما تأثیرات محدودی دارد و پایان جنگ به ائتلاف سعودی وابسته است که در این موضوع کارشکنی می‌کند. ائتلاف سعودی در پایان‌دادن به جنگ کارشکنی می‌کند و این باور وجود دارد که این ائتلاف در پرونده دستمزدها، به مردم یمن فشار می‌آورد، اما صنعا مطمئن است که مردم یمن آگاه هستند. ما در حال بررسی پاسخ مناسب به این اقدامات هستیم و آخرین فرصت را به دشمن می‌دهیم.

نبرد روسیه شکست‌ناپذیر با نئونازی‌ها

روزنامه المراقب العراقی با تیتر «بارزانی مسیر مداخلات خارجی در کرکوک را باز می کند» نوشت: به نظر می‌رسد پیامدهای تحولات اخیر استان کرکوک بعد از تصمیم دولت مبنی بر تحویل مقر عملیات مشترک به حزب دموکرات کردستان عراق و برگزاری تظاهرات و تنش‌های امنیتی و حمله به نیروهای امنیتی هنوز تمام نشده و اربیل سعی می‌کند این موضوع داخلی را بین المللی کرده و از جامعه جهانی بخواهد برای حل مسأله وارد عمل شود. این در حالیست که تحلیلگران سیاسی معتقدند که این موضوع باید با گفتگو با دولت بغداد حل شود نه مداخلات خارجی.

کد خبر 5885302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
      0 1
      غرب وشرکای آن دریک جبهه باتمام گزینه های روی میز.