۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۹

در مصاحبه با رسانه آمریکایی؛

رئیسی: برای شنیدن هر اعتراضی شنوا هستیم

رئیسی:  برای شنیدن هر اعتراضی شنوا هستیم

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به یک رسانه آمریکایی گفت: در هر موضوعی ما شنوا هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در مصاحبه‌ای با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد: شما یقین داشته باشید که جمهوری اسلامی ایران همواره برای شنیدن سخن کسانی که اعتراضی نسبت به هر موضوعی داشته باشند گوش شنوا دارد و خواهد داشت اما کسانی هم که بخواهند از نام خانم «امینی» یا هر موضوع دیگری سوءاستفاده کنند یا برای ایجاد ناامنی عامل بیگانه باشند طبیعتاً وضعیت آنها روشن است و می‌دانند که هر گونه ناامنی در کشور و هر گونه به خطر انداختن امنیت مردم و جامعه هزینه سنگینی خواهد داشت.

رئیس جمهور یادآور شد که اعتراضات سال گذشته از سوی عوامل آمریکا و اروپا دامن زده شده است و نیروهای امنیتی ایران با معترضان به شکلی مسالمت آمیز برخورد کردند.

وی افزود: آن کسانی که تحریک کردند و بر این موج سوار شدند آمریکایی‌ها و بعضی از کشورهای اروپایی بودند. آنچه پارسال رخ داد یک جنگ ترکیبی و جنگ شناختی بود. جنگ سیاسی بود. جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای و جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. 

رئیس جمهور جمهوری اسلامی یادآور شد: این رویکرد آمریکایی است. آنها به بهانه حقوق بشر کشور را بی ثبات می کنند. دولت به سرعت و به طور کامل این پرونده را بررسی کرد. جمهوری اسلامی ایران به سرعت موضوع را پیگیری کرد. من شخصاً برای بررسی ماجرا با خانواده خانم امینی ملاقات کردم.

رئیس جمهور در خصوص وضعیت حجاب بانوان در کشور گفت که حجاب بخشی از فرهنگ ایرانیان است که از مدت ها قبل از انقلاب وجود داشته و اکثریت زنان ایرانی به این قانون پایبند هستند.

رئیسی تاکید کرد که آمریکا و غرب برای سیاسی کردن این موضوع تلاش می کنند.

وی همچنین از فرانسه به دلیل محدودیت علیه زنان مسلمان در مدارس دولتی این کشور انتقاد کرد.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که غرب در تلاش خود در موضوع حجاب شکست خورده‌ و در آینده نیز شکست خواهند خورد.

 رئیسی در بخش دیگری از مصاحبه با خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفت: دولت ایران خود تصمیم خواهد گرفت که چگونه ۶ میلیارد دلار از وجوه بلوکه شده خود، را  که در جریان توافقنامه مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شده، صرف کند. این پول متعلق به مردم ایران، دولت ایران است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت که با این پول چه کند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا این پول به غیر از نیازهای بشردوستانه برای مصارف دیگری نیز صرف می شود، تاکید کرد: بشردوستانه یعنی هر چیزی که مردم ایران نیاز دارند، بنابراین این پول برای آن نیازها هزینه می شود و  دولت ایران نیازهای مردم را تعیین و درباره آن تصمیم گیری خواهد  کرد.

رئیسی در این گفت‌وگوی اختصاصی که در تهران انجام شد،  گفت که توافقنامه تبادل زندانیان میان جمهوری اسلامی و آمریکا در زمان مقرر تکمیل می‌شود و بازداشت‌شدگان آمریکایی در سلامت به سر می برند.

رئیسی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه ایران به مسکو پهپاد ارسال می کند و مسکو آنها را در اوکراین استفاده می کند، تاکید کرد  که دولت کی یف هنوز مدارک و اسنادی را برای اثبات این ادعا به تهران ارائه نکرده است.

رئیس جمهور در این مصاحبه بار دیگر موضع ایران را تکرار و تاکید کرد که اگرچه تهران با روسیه قراردادهای همکاری دفاعی دارد، اما سلاح های مورد استفاده در جنگ مسکو علیه اوکراین را در اختیار روسیه قرار نداده است.

رئیسی گفت: ما هیچ نقشی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.

کد خبر 5885552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha