۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۲۸

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر:

۴۰ مددجو در شهرستان نیر به خودکفایی رسیدند

۴۰ مددجو در شهرستان نیر به خودکفایی رسیدند

نیر- رئیس کمیته امداد شهرستان نیر گفت: ۴۰ مددجوی کمیته امداد با اشتغال و درآمدزایی مناسب به نقطه خودکفایی رسیده‌اند.

موسی سرافراز در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با برگزاری جشن خودکفایی در مهرماه به صورت استانی، این تعداد مددجوی خودکفا شده شهرستان نیر جشن خوداتکایی و استقلال مالی خود را برگزار کرده و از چرخه حمایت و پرداخت مستمری کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی به فعالیت ۲ مرکز نیکوکاری در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: تمام اطلاعات این ۲ مرکز در سامانه سخا ثبت شده و قرار است سومین مرکز نیکوکاری نیز در این شهرستان با همراهی مسئولان نیر فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر تصریح کرد: در حوزه اشتغال درخواست بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره بانکی ۷۴ نفر از مددجویان به ارزش هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده که ۲۷ نفر از این متقاضیان تسهیلات خود را دریافت کردند.

سرافراز افزود: پرداخت تسهیلات مابقی مددجویان در مرحله انجام است که تا آخر شهریور با همکاری بانک‌های عامل، ۱۸ نفر از آنها نیز از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن ساخت ۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان در قالب تفاهمنامه سپاه در حال انجام است که چهار مورد از این واحدها تاکنون تکمیل و تحویل خانواده‌ها شده است.

سرافراز در مورد فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان نیر در حوزه مسکن اضافه کرد: در قالب تفاهمنامه بنیاد مسکن نیز ساخت ۱۰ باب مسکن برای مددجویان روستایی آغاز شده که با پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات، روستاییان نسبت به ساخت این واحدها اقدام کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نیر از آمادگی این شهرستان برای برگزاری جشن عاطفه‌ها در ۲ هفته آینده خبر داد و بیان کرد: در نشستی که با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان داشتیم، قرار شد تا مبالغ جمع‌آوری شده در همان مدارس به حساب دانش‌آموزان نیازمند واریز شود.

کد خبر 5888114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha