۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۱

بر اثر بی‌احتیاطی راننده ای؛

توله خرس قهوه‌ای در مشگین‌شهر تلف شد

توله خرس قهوه‌ای در مشگین‌شهر تلف شد

مشگین‌شهر- رئیس حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: بر اثر بی‌احتیاطی راننده‌ای در محور موئیل به مشگین‌شهر، توله خرس قهوه‌ای تلف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مجرد شامگاه شنبه در جریان بازدید از پناهگاه کوهنوردی مشگین‌شهر اظهار کرد: تعداد زیادی از جمعیت خرس قهوه‌ای در منطقه در حال زندگی هستند که ضرورت دارد کوهنوردان، روستاییان و اهالی منطقه مراقب آنها بوده و از نزدیک شدن به محل زندگی و یا دادن غذا به آنها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از صاحبان پرورش ماهی و تولیدکنندگان عسل به خرس قهوه‌ای و توله‌های آنها غذای آماده تهیه و ارائه می‌کنند که این خود مشکلاتی جدی به وجود آورده و گاه حمله شبانه آنها را به محل زندگی روستاییان شاهد هستیم.

رئیس حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر گفت: ضرورت دارد هم ساکنان منطقه و هم مسافران در ترددهای خود به تابلوهای هشداردهنده مبنی بر احتیاط بیشتر در رانندگی در مسیرهای مملو از حیوانات وحشی توجه کرده تا شاهد تلف شدن این حیوانات نباشیم.

مجرد افزود: به رغم نصب تابلوهای هشداردهنده، بر اثر بی‌احتیاطی یکی از رانندگان توله خرس قهوه‌ای در محور مشگین‌شهر -موئیل تلف شده که ما نسبت به پاکسازی مسیر و معدوم کردن این خرس قهوه‌ای اقدام کردیم.

وی خاطرنشان کرد: حتی در مسیرهای کوهنوردی نیز گاه خرس‌ها به کوهنوردان حمله کرده و زمینه آسیب رساندن به آنها را فراهم می‌کنند که انتظار می‌رود کوهنوردان نیز از نزدیک شدن به محل زندگی خرس‌ها و به بهانه عکس گرفتن با آنها خودداری کرده و مراقبت بیشتری را انجام دهند.

رئیس حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر اضافه کرد: خرس‌های وحشی به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و انتظار می‌رود مسافران، گردشگران و ساکنان مناطق روستایی مشگین‌شهر بیشتر در این ایام مراقب حمله خرس‌ها باشند.

کد خبر 5892843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha