۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

رمز پیروزی امروز ما توجه ویژه به مؤلفه قدرت کشور در جنگ هشت ساله

رمز پیروزی امروز ما توجه ویژه به مؤلفه قدرت کشور در جنگ هشت ساله

زاهدان- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، گفت: امروز رمز پیروزی ما در جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران توجه ویژه به مؤلفه‌های قدرت ما در جنگ هشت ساله است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی صبح امروز سه شنبه در ویژه برنامه سربازان وظیفه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، افزود: بازه زمانی پس از جنگ جهانی دوم تا پیروزی انقلاب اسلامی، یک دوران حدود ۳۰ ساله است، در این بازه زمانی دنیا به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و بخشی از نظامات سیاسی در اردوگاه شرق و برخی در اردوگاه غرب قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی هیچ نظام سیاسی جرأت ایده پردازی خارج از نگاه این دو ابرقدرت جهانی را نداشت، اما به برکت اسلام و با مجاهدت ویژه حضرت امام خمینی (ره) و مردمان شریف ایران اسلامی، ندای آزادی خواهی و استقلال طلبی ملت قهرمان ایران در اوایل دهه ۴۰ هجری شمسی آغاز و در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

فرمانده سپاه سلمان گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، هم نظام لیبرالیستی غرب به سردمداری آمریکا و هم نظامی کمونیستی شرق به سردمداری شوروی سابق احساس خطر کردند، چرا که برآورد آنها این بود که اگر این ندای استقلال طلبی به سایر کشورها سرایت کند، منافع آنها در سرتاسر جهان به خطر خواهد افتاد.

شفائی تصریح کرد: با همین نگاه، علیرغم همه اختلافات شدیدی که بین آنها بود، در کنار هم قرار گرفته و با هم افزایی و همراهی یکدیگر در مقابل اراده و خواست ملت ایران قرار گرفتند، آنها فتنه‌های قومی، مذهبی در اقصی نقاط کشور راه اندازی کرده و با تطمیع و تهدید تلاش کردند تا حرکت طوفانی انقلاب را در نطفه خفه کنند.

وی اضافه کرد: با همین تهدیدات، توانستند دولت موقت انقلاب را مجبور به تصمیمات اشتباه کنند، از جمله این تصمیمات اشتباه می‌توان به لغو قراردادهای نظامی فی مابین ایران و سایر کشورها اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: آنها از هیچ اقدامی برای توقف انقلاب اسلامی فروگذار نکردند، پس از راه اندازی فتنه‌های مختلف، کودتا و غیره، در نهایت تصمیم به یک حمله نظامی همه جانبه کردند و برای این تصمیم‌شان بهترین گزینه صدام بود، صدام با ویژگی‌های خاصی که داشت، می‌توانست خواسته‌های مستکبرین را برآورده کنند.

شفائی تصریح کرد: آنها تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود را در اختیار صدام گذاشتند تا او بتواند در جنگ موفق و در نهایت به وسیله او این انقلاب را متوقف کنند؛ آنها امید داشتند که بتوانند در یک بازه زمانی کوتاه به اهداف پلید خود برسند.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: سهم صدام در این نبرد تجزیه خوزستان و سهم مستکبرین عالم سقوط انقلاب یا محدود سازی این تفکر در جهان بود، علی رغم برآوردهای دشمنان، آنها نتوانستند به پیروزی برسند و شکست فاحشی نیز نصیب آنان شد، نظام اسلامی در حوزه‌های راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی توانست پیروز میدان شود.

شفائی تصریح کرد: توان رزم دشمن در دوران جنگ هشت ساله همواره نسبت به جبهه خودی بسیار بیشتر بود اما اگر ایثار، فداکاری و گذشت مردم شریف ما نبود؛ اگر اتحاد ملت و وحدت ملی نبود، اگر رهبری حکیمانه امام راحل و اگر خواست و اراده خداوند متعال نبود، این موفقیت بزرگ میسر نمی‌شد.

وی افزود: در دوران جنگ بسیاری از رسته‌های تخصصی ما در دست نیروهای وظیفه بود و آنان خدمت‌های بزرگی را برای کشور ما رقم زدند، این جزو افتخارات انقلاب اسلامی است که با همت بلند، ایستادگی و مقاومت جوانان عزیزمان توانستیم در آن جنگ نابرابر به پیروزی برسیم. نقش جوانان به خصوص سربازان در دفاع مقدس و سایر حوزه‌های دفاع از انقلاب اسلامی بی بدیل بوده است.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: ما امروز انتشار تفکر انقلاب اسلامی را در اقصی نقاط جهان مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که این تفکر موجب ایستادگی ملت‌ها در مقابل زورگویی مستکبرین عالم شده است.

شفائی تصریح کرد: امروز رمز پیروزی ما در جنگ ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران توجه ویژه به مؤلفه‌های قدرت ما در جنگ هشت ساله است؛ دشمنان قسم خورده ما به دنبال آن هستند تا گذشته و آینده‌ای برای جوانان بسازند که خواسته آنان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان ما باید تاریخ انقلاب اسلامی را بخوانند، فضای کنونی را ببینند و آینده را درست ترسیم کنند. بدون شک آینده‌ای درخشان پیش روی ملت ایران خواهد بود.

کد خبر 5895689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha