۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰

رئیس کل دادگستری اردبیل:

هیچ‌گونه مسامحه در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی قابل قبول نیست

هیچ‌گونه مسامحه در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی قابل قبول نیست

اردبیل-رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هیچ گونه مسامحه و چشم پوشی در بحث ساخت و ساز و مستحدثات غیرقانونی در سطح اردبیل قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر سه‌شنبه در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد: در بحث ساخت و سازها و مستحدثات غیر قانونی هیچ‌گونه مسامحه و چشم پوشی متصور نیست و هر گونه ساخت و سازهای غیر مجاز در بدو اقدام و تأسیس باید سریعاً قلع و قمع شود.

وی با بیان اینکه باید دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف ذاتی خود مصمم‌تر و قاطعانه تر عمل کنند، گفت: ظرفیت‌های خوبی از طریق مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در صدور اسناد تک برگی ایجاد شده است، از عموم زارعین و کشاورزان تقاضا داریم تا از این فرصت ایجاد شده در اخذ سند تک برگی برای زمین‌های کشاورزی نهایت استفاده را ببرند.

رئیس کل دادگستری اردبیل بیان کرد: دستگاه قضائی در راستای انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی خود در امر دفاع از حقوق بیت المال با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی مطابق با قانون به شدت برخورد می‌کند، پس از قلع و قمع و رفع تصرف اراضی باید دستگاه‌های صاحب اراضی در امر صیانت از اراضی رفع تصرف شده اهتمام جدی تری داشته باشند که در غیر این صورت سهل انگاری مدیران و مسئولان به منزله ترک فعل تلقی شده و با متخلّف در هر جایگاه و سمتی که داشته باشد برخورد قانونی خواهد شد.

فرصت ۲ ماهه بنگاه‌های معاملاتی برای اخذ مجوز قانونی

حجت الاسلام کثیرلو با اشاره به تخلفات فراوان بنگاه‌های معاملاتی غیر مجاز و به تبع آن تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضائی تصریح کرد: همه بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو در سراسر استان دو ماه فرصت دارند تا نسبت به اخذ مجوز قانونی فعالیت اقدام نمایند، در غیر این صورت نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام خواهد شد و دادستان‌های حوزه‌های قضائی نیز مکلّف هستند این موضوع را به جد از مجموعه‌های مرتبط پیگیری کرده و دستورات لازم قضائی را صادر کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آگاه سازی و اطلاع رسانی از تبعات تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی به مردم از طریق ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی، استفاده از ظرفیت‌های بسیج مردمی و نیز بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در پایش تصویری اراضی می‌تواند در کمک به پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی بسیار مثمر ثمر باشد.

کد خبر 5895893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فاطمه IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      0 0
      مسولان اردبیل درپارسآبادمغان ورودی شهر زمین خود تفکیکی قلعه که مردم هرکسی یه قطعه قولنامه ای خریده به امید ساخت مسکن بیشتر از ده ساله بلاتکلیف مونده با اینکه الان نصف زمین مسکونی ساخته شده ولی الان بنیاد مسکن پارس آباد اجازه ساخت و سند نمیده خواهشاا پیگیری کنید مردم از مستاجری کمرشون شکسته