۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی مرکز غربالگری اولیه سرطان در استان ایلام

لزوم  راه اندازی مرکز غربالگری اولیه سرطان در استان ایلام

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر لزوم راه اندازی مرکز غربالگری اولیه سرطان در استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکونهاد صبح چهارشنبه در جلسه شورای اجرایی وقف در سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه انواع سرطان در سطح کشور و استان، مرکز غربالگری اولیه این بیماری صعب‌العلاج در مرکز استان با حمایت سازمان اوقاف ساخته شود تا در پیشگیری، شناسایی و درمان سرطان گام مهمی در استان برداشته شود.

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز افزود: یکی از راهکارهای مؤثر درخصوص کاهش هزینه‌های بهداشتی و درمانی مردم در سطح استان استفاده از ظرفیت خوب خیرین سلامت است.

محبوب رستم زاد اظهار کرد: باید در حوزه سلامت اولویت‌هایی را طرح کنیم و از کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت هستند دعوت به همکاری کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به وضعیت وقف در حوزه سلامت در استان ایلام، اظهار داشت: هزینه درمان و دارو بسیار بالاست و افرادی که بنا دارند اقدامات خیر در این حوزه انجام دهند پیشنهاد می‌دهیم در خرید تجهیزات و کمک به بیماران بی‌بضاعت این تلاش‌ها را انجام دهند.

حجت‌الاسلام سید محمد باقر هاشمی با اشاره به اینکه خیرین سلامت بازوان توانمندی برای مدیران بخش سلامت استان هستند، تصریح کرد: با همکاری این عزیزان امیدواریم بتوانیم برخی از نیازمندی‌های حوزه سلامت را در سطح استان برطرف کنیم.

کد خبر 5896808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha