۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۵۵

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد؛

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان بوشهر

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان بوشهر

بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سطح ۲۰ هزار هکتار در شش شهرستان استان بوشهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است که با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) و سازمان جهاد کشاورزی، برای اولین سال در استان بوشهر در سطح ۲۰ هزار هکتار در شش شهرستان (بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان) آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: طرح جهش تولید در دیم زارهای استان با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم اجرا شده است.

وی گفت: این طرح فرا وزارتی در دیم‌زارها از دورافتاده‌ترین نقاط در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و مناطق مرزی گرفته تا دشت‌های میانی استان را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: مجموعه اقدامات، بر اساس نتایج و دستورالعمل‌های مؤسسه تحقیقات دیم کشور و دستورالعمل‌های ارسالی از معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌گیرد.

توکلی گفت: محصولات مشمول این طرح عموماً به صورت کشت پاییزه و در تناوب با سایر محصولات کشت می‌شود که به نوعی مزیت محسوب می‌شود.

توکلی همچنین تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز، استفاده بهینه از منابع آب را از اهداف این طرح برشمرد.

وی اضافه کرد: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، نخود، عدس و علوفه‌ها (نخود علوفه‌ای، ماش علوفه‌ای، قصیل)، دانه‌های روغنی (کاملینا، کلزا و گلرنگ، آفتابگردان و سویا) و گیاه دارویی زیره سبز است.

توکلی گفت: آموزش رایگان به کشاورزان، تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت یارانه کود، تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات تشویقی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اعطا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین خرید تضمینی محصولات نیز از برنامه‌های حمایتی و تشویقی این طرح است.

کد خبر 5897231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha