رژیم صهیونیستی از تداوم بسته ماندن گذرگاه غزه خبر داد

رژیم صهیونیستی از تداوم بسته ماندن گذرگاه غزه خبر داد

گذرگاه‌های غزه و کرانه باختری همچنان طی روزهای آتی بسته خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم اشغالگر اسرائیل به مناسبت تعطیلات جشن سوکوت یهودیان، گذرگاه‌های غزه و کرانه باختری را به مدت دو روز دیگر بسته اعلام کرد.

این اقدام با خشم فلسطینی‌ها در نوار غزه روبرو شده است.

از سوی دیگر، امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک پایگاه مقاومت در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.

پیش از آن، منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در پی بمباران رژیم صهیونیستی به مواضع گروه مقاومت «بدر» در شمال غربی شهر غزه خبر داده بودند.

تاکنونی گزارشی درباره خسارات یا تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

در همین ارتباط، کانال «۱۲» عبری ساعاتی پیش مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به ناآرامی‌های اخیر و تظاهرات اعتراضی ساکنان غزه علیه حصار مرزی، حمله هوایی به غزه را انجام داده است.

گفتنی است این حمله ساعاتی پس از تهدید یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه مقاومت انجام می‌شود.

در جریان تظاهرات روزهای گذشته فلسطینیان ساکن نوار غزه در مرزهای شرقی این باریکه با اراضی اشغالی، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون شماری از فلسطینیان را به ضرب مستقیم گلوله، زخمی کرده‌اند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، به سوی فلسطینیانی که در شرق نوار غزه در جریان این تظاهرات مرزی گلوله گاز اشک‌آور نیز پرتاب کردند و در نتیجه این اقدام نظامیان صهیونیست برخی فلسطینیان حاضر در این تظاهرات دچار حالت خفگی شدند.

گفتنی است این تجمع‌ها و تظاهرات‌ها در شرق نوار غزه در اعتراض به محاصره غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات برگزار می‌شوند.

همزمان، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که نهادهای امنیتی اسرائیلی از ترس حملات راکتی احتمالی مقاومت در نوار غزه به حالت آماده‌باش درآمدند. منبع مذکور از تلاش گسترده مصر و قطر برای آرام‌سازی اوضاع در نوار مرزی باریکه غزه و جلوگیری از درگیری بین مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

پیش از این، منابع عبری اعلام کرده بودند که تور وینسلاند، فرستاده سازمان ملل متحد از طریق گذرگاه «ایرز» وارد نوار غزه خواهد شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: انتظار می‌رود که فرستاده سازمان ملل متحد جهت تلاش برای برقراری آرامش در نوار غزه، از طریق گذرگاه‌ای رز وارد این باریکه شود.

در ۱۰ روز گذشته، مرز میان نوار غزه و اراضی اشغالی شاهد تظاهرات جوانان فلسطینی ساکن غزه در این منطقه در اعتراض به تداوم محاصره این باریکه و تعرضات اشغالگران به مسجدالاقصی و اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

از سوی دیگر جوانان فلسطینی تعداد زیادی بالن آتش‌زا را روانه اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه کردند. علاوه بر این مبارزان فلسطینی چندین بمب دست‌ساز را در مناطق پیرامونی سیم‌خاردارهای حایل میان نوار غزه و اراضی اشغالی منفجر کردند.

کد خبر 5898035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha