۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷

مدیر سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه:

برگزاری رویداد مصطفی منجر به برقراری تبادلات علمی و فناوری می‌شود

برگزاری رویداد مصطفی منجر به برقراری تبادلات علمی و فناوری می‌شود

اصفهان - مدیر سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی درحال توسعه گفت: برگزاری رویداد مصطفی (ص) با گستره بزرگی از پزشکی تا صنعت می تواند منجر به تعاملات علمی و صنعتی بین کشورهای مختلف شود.

احمر اسماعیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با اهمیت برگزاری نشست تبادل تجربیات فناوری در حاشیه رویداد مصطفی (ص) برای کشورهای اسلامی اظهار داشت: کشورهای اسلامی هم مانند سایر کشورها در دانشگاه‌های خود، بخش فناوری دارند و با حضور در نشست‌های این چنینی، دانشمندان از دانشگاه‌ها و از سوی مقابل، صنعت‌گران و فناوران می‌توانند با هم به تبادل تجربیات بپردازند. این تبادل تجربیات به پیشرفت کشورهای اسلامی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ایران درگیر تحریم است، قرار گرفتن اندیشمندان و فناوران در نشست‌ها تبادل تجربیات درکنار یکدیگر، به اعتلای کشورهای اسلامی و به ویژه کشور ایران کمک کرده و برای آینده فناوری، نقش مصبت دارد.

مدیر سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی درحال توسعه، با اشاره به تأثیرات مثبت برگزاری رویداد مصطفی (ص) تاکید کرد: یکی از نکات مثبت هفته مصطفی (ص) این است که گستره عظیمی از افراد از تمام کشورها و حوزه‌های مختلف ازجمله پزشکی و صنعت در این رویداد حضور داشته و با یکدیگر تعاملات علمی و صنعتی برقرار می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه ایران دچار تحریم است، اما من هر بار که به این کشور آمده و در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنم، از حجم فعالیتی که در زمینه‌های مختلف علمی و نوآوری در ایران انجام می‌شود، شگفت‌زده می‌شوم.

کد خبر 5901305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha