۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست

اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ممکن است در برخی از مسائل شیعه و سنی اختلافات فقهی داشته باشند اما اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پیدا کردن صراط مستقیم در گرو اتصال به خداوند است، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۰۱ سوره آل‌عمران فرمود که هر کس بتواند به خدا متصل شود راه خودش را پیدا کرده است.

وی افزود: نظام سلطه به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه در بین شیعه و سنی هستند و تلاش کردند تا جنگ شیعه و سنی در دنیا راه بیندازند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شیعه و سنی امروز توطئه دشمن را به خوبی فهمیده نیرنگ آن‌ها را شناخته و جلوی آن‌ها ایستادند تا توطئه‌ها خنثی شد و نقشه آن‌ها به خودشان برگشت.

وی با بیان اینکه ما باید بفهمیم چه چیزی اسرائیلی‌ها را خوشحال می‌کند و دنبال آن نباشیم، تصریح کرد: آن‌ها فقط می‌خواهند شیعه و سنی به جان هم بیفتند و یکدیگر را نابود کنند و ما باید به این‌ها توجه کنیم.

آیت‌الله عابدینی با تاکید بر اینکه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» عامل وحدت شیعه و سنی است، عنوان کرد: اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست.

وی اظهار کرد: ممکن است در برخی از مسائل شیعه و سنی اختلافات فقهی داشته باشند اما اختلافات فقهی دلیل برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست.

امام جمعه قزوین با بیان مهم‌ترین امر به معروف «امر به وحدت» است، اضافه کرد: مهم‌ترین نهی از منکر، نهی از تفرقه است.

کد خبر 5901810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha