۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۵

امام جمعه کرمانشاه:

عشایر می توانند به حل مشکل بیکاری کمک کنند

عشایر می توانند به حل مشکل بیکاری کمک کنند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تولیدات متنوع عشایر، گفت: عشایر می توانند به حل مشکل بیکاری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار مسئولان ایلات و عشایر استان کرمانشاه که به مناسبت ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر برگزار شد از مسئولان درخواست کرد نسبت به عشایر اهتمام داشته باشند.

وی با مهم دانستن عشایر به عنوان بخشی از کشور، افزود: عشایر حق بزرگی بر گردن جامعه دارند، زیرا مایحتاج مردم شهری را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

امام جمعه کرمانشاه از محصولات دستی عشایر به عنوان ثروت‌های ارزشمند یاد کرد و گفت: صنایع دستی ثروت پویای استان است لذا باید ساخت این کارها بر اساس سلیقه بازار و نیاز مردم باشد، لذا همگان می‌دانیم بسترهای کار در استان کرمانشاه کم نظیر است.

علما بیان کرد: با مدیریت صنایع دستی و محصولات کشاورزی بسیاری از معضلات اجتماعی حل شده و مشکل بیکاری تا حد بالایی برطرف می‌شود، زیرا استان کرمانشاه با داشتن ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی حرف اساسی برای گفتن دارد و باید این ظرفیت‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: عشایر سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند لذا باید هم مورد حمایت قرار گیرند و هم مدیریت شوند و مسئولان باید نسبت به تکریم عشایر همواره اهتمام داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: همه ما اعم از عشایر، روستایی و شهری باید بدانیم خدمت به نظام، خدمت به اسلام است، زیرا این نظام مورد توجه دنیا قرار دارد.

کد خبر 5902922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha