۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵

در شورای برنامه‌ریزی لرستان مطرح شد؛

لزوم جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در قالب طرح «تکام»

لزوم جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در قالب طرح «تکام»

خرم‌آباد - معاون حقوقی قرارگاه جهادی وزارت کشور بر لزوم جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در قالب طرح «تکام» تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی ایرانی امروز چهارشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان، اظهار داشت: جلسه هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص طرح «تکام» با رویکرد ایجاد بستر لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به‌عنوان جامعهٔ مولد به شهرها در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جزئیات طرح «تکام» قبلاً برای مدیران مربوطه ارسال شده است.

معاون حقوقی قرارگاه جهادی وزارت کشور، تأکید کرد: سیاست‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که کارها در روستاها به مردم واگذار شوند.

ایرانی، اظهار کرد: متأسفانه درگذشته شرایط به‌گونه‌ای رقم خورد که موجب مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها و افزایش مناطق حاشیه‌ای در شهرها و ایجاد مشکلات متعدد شد.

وی افزود: در این راستا باید تمامی دستگاه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهند که بستر لازم برای جلوگیری از مهاجرت بیش‌تر فراهم شده و حتی شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

معاون حقوقی قرارگاه جهادی وزارت کشور با اشاره به روستاییان به‌عنوان قشر مولد کشور، بیان داشت: با مهاجرت روستاییان به شهرها از جمعیت مولد کاسته و به مصرف‌کنندگان افزوده می‌شود که این موضوع برخلاف مسیر توسعهٔ کشور خواهد بود.

کد خبر 5902927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha