۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷

ساختار اداره‌های بهزیستی کشور تغییر می‌کند

ساختار اداره‌های بهزیستی کشور تغییر می‌کند

اهواز _ معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور گفت: تغییر ساختار اداره‌های بهزیستی در همه استان‌ها پس از تصویب نهایی، ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهری سادات موسوی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مراسم رونمایی از بی سیم اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در خصوص آغاز اصلاح ساختار اداری بهزیستی گفت: به روز رسانی ساختار اداری بهزیستی حدود یک دهه است که به عنوان یک مطالبه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه این مهم به همت دولت سیزدهم عملیاتی شده است، افزود: اصلاح ساختار، ادغام برخی معاونت‌ها و ایجاد مراکز جدید آغاز شده است و برخی معاونت‌ها در ساختار جدید اداری ادغام شده‌اند، البته به معنای حذف وظایف آن معاونت‌ها نیست، بلکه وظایف آن‌ها در ساختار جدید تجمیع شده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه تغییر ساختار اداری اداره کل‌های بهزیستی در استان‌های کشور در حال نهایی شدن است و پس از تصویب نهایی به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، ادامه داد: ادغام ۲ معاونت و تشکیل معاونت سلامت اجتماعی بهزیستی در دستور کار است و ذیل معاونت سلامت اجتماعی در ساختار اداری جدید ۳ اداره کل و یک مرکز شامل اداره کل خانواده و بانوان، اداره کل مشاوره و امور روانشناختی، اداره کل مراقبت و توانمندسازی و همچنین اداره کل کودکان و نوجوانان و مرکز اورژانس اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد ایجاد شده است.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور از حذف فعالیت‌های موازی در ساختار اداری جدید بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: برخی وظایف محوله سازمان بهزیستی پیش از این توسط ۳ بخش مختلف انجام می‌شد که با اصلاح ساختار این موازی کاری‌ها حذف شده‌اند.

وی با بیان اینکه تدوین شیوه نامه واحد برای کل کشور در اجرا دچار چالش‌های متعددی می‌شود، گفت: رویکرد جدید سازمان بومی‌سازی شیوه نامه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط هر استان است.

کد خبر 5903445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha