۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۶

عضو کارگروه املاک و مسکن وزارت راه و شهرسازی:

استان اردبیل در برخورد با مشاوران املاک متخلف عقب است

استان اردبیل در برخورد با مشاوران املاک متخلف عقب است

اردبیل- نماینده و عضو کارگروه املاک و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: استان اردبیل در شناسایی و برخورد با صاحبان مشاوران املاک متخلف در سطح کشور از برنامه‌ریزی‌های انجام شده عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر دستمالچیان عصر پنجشنبه در جلسه شورای مسکن در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل بر اساس آمار ارائه شده مسئولان ۳۰۰ مشاور املاک غیرمجاز شناسایی شده که از این تعداد تنها با ۱۵ مشاور املاک برخورد و جلوی فعالیت آنها گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این میانگین برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز در کشور هفت درصد است در حالی که در استان اردبیل این برخورد ۲۵ درصد بوده که یک رشد چهار برابری را نسبت به میانگین کشوری در بی‌توجهی به فعالیت مشاوران املاک در استان اردبیل شاهد هستیم.

نماینده و عضو کارگروه املاک و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: این موضوع در عین حال که خطرناک است، هشداری برای مسئولان بوده تا تدبیری درست در این حوزه بیندیشند.

دستمالچیان افزود: با تاکید رئیس جمهور در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن، قرار است ساماندهی مشاوران املاک انجام شده و جلوی فعالیت‌های غیرقانونی آنها گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما مواردی را شاهد بودیم که در یک شب معامله‌ای در این مشاوره املاک انجام شده که سوداگران بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به صورت غیرقانونی به جیب زدند.

دستمالچیان اضافه کرد: این رفتارها و اقدامات نشانگر عدم نظارت دقیق بر فرآیند فعالیت مشاوران املاک است که ضروری است تدبیری درست در این حوزه اندیشیده شود.

وی بیان کرد: راه و شهرسازی به همراه گروه‌های تخصصی در این حوزه باید اقدامات جدی و بازدارنده را در فعالیت چنین مشاوران املاک غیرقانونی در پیش بگیرند تا ما گرفتار خرید و فروش زمین و املاک با قیمت‌های نجومی و سوداگری نباشیم.

دستمالچیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: در خود تهران ما با تلاش همکاران روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را که توسط این مشاوران املاک به ناحق از مردم گرفته شده، به خود مردم باز می‌گردانیم که عمده دریافتی‌ها در مورد حق کمیسیون غیرقانونی است.

نماینده و عضو کارگروه املاک و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: استان اردبیل متأسفانه در ساماندهی مشاوران املاک و برخورد با متخلفان از برنامه‌ریزی‌های انجام شده عقب است و باید در این حوزه تدبیری درست اندیشیده شود.

کد خبر 5903688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha