۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

شورای گسترش علوم پزشکی مصوب کرد؛

آغاز دور جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی علوم پزشکی

آغاز دور جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی علوم پزشکی

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز دور جدید اعتباربخشی بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی علوم پزشکی را مصوب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۱۳۸۸ کمیسیون ملی اعتباربخشی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب بیست و هشتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی و یکصد و هفتادمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی مجدداً فعال شد.

از جمله وظایف این کمیسیون طبق آیین نامه تعیین ضوابط اعتباربخشی و نیز سط حبندی دانشگاه های علوم پزشکی، دانشکده های مختلف، گروه های آموزشی، مراکز تحقیقاتی و مرور تمام رشته ها و مقاطع مصوب است.

از همین رو اعتباربخشی موسسه ای و بیمارستانی در دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۱۴۰۲ ادامه یافته است. بر اساس اعلام کمیسیون ملی اعتباربخشی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت بهداشت، فرایند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های کشور طی تفاهم نامه ای از سوی معاونت آموزشی وزارت به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران واسپاری شده و اجرای دور سوم اعتباربخشی ها به پایان رسیده است.

سومین بازنگری استانداردهای اعتباربخشی آموزشی بیمارستانها توسط کمیته بازنگری شامل افراد شاخص، صاحب نظر و باتجربه در حوزه اعتباربخشی که از دانشگاه های دولتی، شاهد، آزاد، ارتش انتخاب شده اند و با نظرسنجی از دانشگاه های سراسر کشور انجام و در آخرین جلسه شورای گسترش دانشگاه ها در سال جاری تصویب و ابلاغ شده است.

همچنین فرایند اعتباربخشی مؤسسه‌ای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور طی تفاهم نامه ای از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای یک دوره به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان واسپاری شده است.

دور دوم ارزیابی و اعتباربخشی مؤسسه ای از سال ۱۴۰۱ با خودارزیابی دانشگاه ها بر اساس استانداردهای مصوب شروع و مستندات مربوطه در سامانه اعتباربخشی بارگزاری شد و در حال حاضر ارزیابی بیرونی با چیدمان تیم های ارزیاب بیرونی و هماهنگی با دانشگاه ها، بر اساس جدول زمان بندی در حال اجرا است.

امور اداری و اجرایی مربوط به ارزیابی بیرونی با همکاری کمیسیون ملی اعتباربخشی و دبیرخانه اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام می شود.

کد خبر 5904748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha