۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل عنوان کرد؛

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری اردبیل

اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان حوزه گردشگری اداره کل اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه این اعتبار معادل ۱۰ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی استان را شامل می‌شود، افزود: این در حالی است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، شوراهای برنامه‌ریزی استان‌ها برای تخصیص ۵ درصد از اعتبارات به زیرساخت‌های گردشگری موظف شده‌اند و تخصیص بیش از آن نشان دهنده اهتمام ویژه استان برای توسعه صنعت گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز استان برای ایجاد زیرساخت‌های بیشتر، انتظار داریم اعتبارات ملی نیز همانند اعتبارات استانی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری افزایش محسوسی داشته باشد.

محمدی ادیب در انتهای این جلسه ضمن معارفه علیرضا دباغ عبداللهی به عنوان سرپرست جدید معاونت میراث‌فرهنگی افزود: معاونت میراث‌فرهنگی با توجه به مأموریت‌های محوله مهم‌ترین معاونت اداره کل محسوب می‌شود و قرار گرفتن در رأس این حوزه وظیفه خطیری است که به معاون میراث‌فرهنگی محول می‌شود.

وی افزود: چالش‌های موجود در حوزه میراث‌فرهنگی، به ویژه در ارتباط با سایر نهادها و همچنین در ارتباط با رسانه‌ها به منظور اطلاع رسانی شفاف به مردم از جمله مهم‌ترین مسائلی است که باید به آنها توجه شود.

کد خبر 5906120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha