۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۸

سرپرست شبکه بهداشت مشگین‌شهر خبر داد؛

ادامه مسمومیت‌ها با مصرف قارچ در مشگین‌شهر

ادامه مسمومیت‌ها با مصرف قارچ در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مشگین‌شهر گفت: مصرف قارچ سمی در شهرستان‌ مشگین‌شهر همچنان جان مردم را تهدید می‌کند و مسموم بر جا می‌گذارد.

امین ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: متأسفانه بر خلاف هشدارها یک نفر دیگر در اثر مصرف قارچ سمی در شهرستان مشگین‌شهر دچار مسمومیت شده و در بیمارستان ولی‌عصر بستری شد و در نهایت برای دریافت خدمات درمانی تخصصی‌تر به بیمارستان امام خمینی اردبیل اعزام شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه فوتی در این خصوص نداشتیم، گفت: مردم باید مسمومیت با قارچ‌های وحشی را جدی بگیرند و در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال، ۴ الی ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ، هر چه سریع‌تر بیمار را به مرکز درمانی منتقل کنید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر ادامه داد: مردم باید توجه کنند که به‌هیچ‌وجه، قارچ‌های خودرویی که در دشت‌ها و جنگل‌ها می‌روید را نچینند و مصرف نکنند، چراکه این‌گونه قارچ‌ها، بر اثر پختن، کبابی و یا آب پز کردن، بازهم سمی می‌مانند و مواد سمی آن‌ها تخریب نمی‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه شک به مسمومیت به قارچ از هرگونه اقدام خود درمانی پرهیز و فرد مسموم به اولین مرکز درمانی منتقل شود همچنین جلوی تخلیه معده یا استفراغ وی گرفته نشود.

کد خبر 5908234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha