۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

نخستین باران پاییزی در مناطق شمالی اصفهان بارید

نخستین باران پاییزی در مناطق شمالی اصفهان بارید

اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وقوع نخستین بارش پاییزی امسال در شهرهای شمالی استان خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بارش شامگاه گذشته تا امروز در مناطق شمالی استان پراکنده و بسیار کم بوده است، اظهار داشت: بارش هشت دهم میلیمتر باران در نطنز، ۶ دهم میلیمتر در آران و بیدگل و یک دهم میلیمتر در میمه و نائین در ایستگاه‌های سینوپتیک ثبت شده و در برخی مناطق نیز بارش‌ها کمتر از یک میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه عبور امواج ناپایدار تا اوایل هفته آینده از سطح استان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: تداوم رگبار پراکنده و رعد و برق را در نیمه شمالی اصفهان تا فردا جمعه انتظار داریم.

امینی ادامه داد: از امروز تا شنبه ۲۲ مهر در بیشتر مناطق بویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق غرب و شمال استان وقوع توفان لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وزش باد در نیمه شرقی و مناطق مستعد همراه با گردوخاک محلی خواهد بود.

امینی با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر مناطق استان بین ۲ تا پنج درجه کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

وی اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۵ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 5909683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha