سازمان بهداشت جهانی هشدار داد؛

فروپاشی سیستم بهداشتی نوار غزه و وقوع فاجعه انسانی در این منطقه

فروپاشی سیستم بهداشتی نوار غزه و وقوع فاجعه انسانی در این منطقه

سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای نسبت به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه و فروپاشی سیستم بهداشتی این منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم بهداشتی و نظام سلامت در غزه در آستانه فروپاشی است و زمان برای ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در این منطقه رو به اتمام است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اگر سوخت و تجهیزات پزشکی لازم فوراً به دست ساکنان نوار غزه نرسد شاهد وقوع این فاجعه انسانی خواهیم بود. بیمارستان‌های غزه در طول روز تنها چند ساعت برق دارند و نمی‌توانند به وظایف پزشکی خود در قبال مجروحان عمل کنند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: طی روزهای آتی همین میزان برق نیز دیگر وجود نخواهد داشت و پیامدهای این روند برای بیماران و مجروحانی که به خدمات فوری نیاز دارند فاجعه بار خواهد بود.

در بیانیه این سازمان تاکید شده است: در این میان نوزادان تازه متولد شده و افرادی که بیماری‌های صعب العلاج مانند سرطان و یا بیماری‌های قلبی دارند نیز با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد.

سازمان بهداشت جهانی پیشتر از ۳۴ حمله ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های پزشکی در نوار غزه از روز شنبه گذشته تاکنون خبر داده بود که در جریان آن ۱۱ تن از کادر پزشکی به شهادت رسیده و ۱۶ تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنین به ۱۹ مرکز پزشکی و ۲۰ خودروی امدادرسان خسارات گسترده وارد آمده است.

این سازمان تاکید کرد: باید فوراً کمک‌های بشردوستانه به ویژه کمک‌های پزشکی و غذایی، سوخت و آب به دست ساکنان نوار غزه برسد. هر ساعتی که می‌گذرد انسان‌های بیشتری در این منطقه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

سازمان بهداشت جهانی خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مراکز پزشکی و غیرنظامیان شد و اعلام آمادگی کرد که کمک‌های پزشکی خود را از مرکز مستقر در دبی به غزه ارسال کند.

کد خبر 5910928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حامد IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
      1 0
      حمله بدون تفکر از بعد حماس مردم غزه رو نابود کرد