۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

در نشست پیشکسوتان دفاع مقدس جویبار عنوان شد؛

تولید مستند «شهید عالی»/ خاطرات رزمندگان مستندسازی شود

تولید مستند «شهید عالی»/ خاطرات رزمندگان مستندسازی شود

جویبار- مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جویبار گفت: مستند ۳۰ دقیقه ای سردار شهید «ذبیح الله عالی» در شهرستان تهیه و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید قاسم هاشمی بعدازظهر شنبه در نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، شب خاطره دفاع مقدس، برگزاری همایش سه هزار نفری رزمندگان جویبار و ساخت المان خلبان شهید ذبیحی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌آید.

وی از تولید مستند ۳۰ دقیقه‌ای سردار شهید «ذبیح الله عالی» در این شهرستان خبر داد و گفت: این مستند مراحل تدوین را طی می‌کند.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران نیز گفت: پیشکسوتان جهاد و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، در نوک قله‌های مجاهدت ایستادگی کردند و مایه افتخار و آبروی ایران اسلامی شدند و امروز نیز در میدان جهاد تبیین مجاهدت می‌کنند.

این مسئول با گرامیداشت یاد و نام شهدای جویبار ادامه داد: این شهرستان با تقدیم بیش از ۳۰۰ شهید، بیش از ۸۰۰ جانباز، سه هزار رزمنده و ۵۳ آزاده، دین خود را به اسلام، انقلاب و نظام ادا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: شهرستان جویبار با اجرای برنامه‌های خلاقانه و ابتکاری در ایجاد نشاط انقلابی و نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از شهرهای نمونه استان مازندران است و نقش پیشکسوتان دفاع مقدس در این زمینه ویژه است.

مستندسازی خاطرات رزمندگان

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس، در عرصه جنگ ترکیبی و نبرد رسانه‌ای با سلاح جهاد تبیین نقش مهمی ایفا کردند بر لزوم بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان و انتقال معارف و معنویت و حماسه دوران دفاع مقدس در این زمینه تأکید و خاطرنشان کرد: امروز سلاح ما در جهاد تبیین ظرفیت رسانه و فضای مجازی است و با استفاده از این ظرفیت در جنگ ترکیبی باید نقش آفرین باشیم.

سرهنگ پاسدار سلامی بر لزوم جمع آوری و مستندسازی خاطرات رزمندگان جویبار و عملکرد این شهرستان در انقلاب و دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: تدوین کتاب نقش شهرستان جویبار در انقلاب و دفاع مقدس به همت مردم و مسئولان شهرستان مد نظر است و باید راهبرد «هر رزمنده یک کتاب» را محقق کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در پایان با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران خاطرنشان کرد: برای بازدید دانش آموزان و دانشجویان جویبار و همچنین حضور راویان این شهرستان در این مکان برنامه ریزی شود.

کد خبر 5911403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha