۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۴

مهر گزارش می‌دهد؛

ارائه ۱۷۰ طرح نو در جشنواره ایده تا ثروت در خراسان شمالی

ارائه ۱۷۰ طرح نو در جشنواره ایده تا ثروت در خراسان شمالی

بجنورد- چهارمین جشنواره ایده تا ثروت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ارائه ۱۷۰ طرح و ایده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره ایده تا ثروت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز یک شنبه برگزار و با استقبال اساتید، دانشجویان و کارکنان روبرو شد.

جواد شاهین‌فر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور در چهارمین جشنواره ایده تا ثروت این دانشگاه، طرح‌های نوآورانه شرکت‌کنندگان در حوزه سلامت را مورد توجه ویژه قرار داد.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره سبب تشویق و حمایت از ایده‌های نوآورانه خواهد شد، گفت: توسعه و پیشرفت حوزه سلامت نیازمند این ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه است و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از دانشجویان، اساتید و کارکنانی که در این حوزه فعالیت کنند حمایت خواهد کرد.

شاهین‌فر در پایان عنوان کرد: از بین طرح‌هایی که توسط هیئت داوران جشنواره ایده تا ثروت برگزیده خواهند شد، ۴ ایده به صورت ویژه مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا با توجه به کاربرد و نیاز بیمارستان‌های استان به مرحله تولید و بهره‌برداری برسد.

اهدای جوایز به ۱۰ ایده برتر

بهرام بی باک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در حاشیه این جشنواره گفت: بیش از ۱۷۰ ایده نوآورانه در چهارمین جشنواره از ایده تا ثروت از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۸ به صورت پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دلیل تعداد زیاد ایده‌های دریافتی، ارائه قسمتی از ایده‌ها در روز ۳۰ مهر انجام خواهد شد، تصریح کرد: به ۱۰ مورد از ایده‌های برتر این جشنواره به انتخاب هیئت داوران جوایزی اهدا خواهد شد؛ همچنین معاونت تحقیقات و فناوری از ایده‌های نوآورانه در حوزه درمان ناباروری و زایمان طبیعی به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

چه طرح‌هایی در جشنواره مطرح شد؟

پنل نخست این جشنواره مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی بود؛ در این پنل ۵ دانشجو و ۳ کارمند دانشگاه طرح‌های خود با موضوعات مختلف را ارائه دادند. موضوعاتی همچون ابداع دستگاه cpr پیشرفته، درپوش بازشونده پورت آنژویتک و سنسور سنجش فشار پوستی جهت جلوگیری از سندروم کمپارتمان در این پنل ارائه شد.

همچنین در پنل دوم که حوزه It را شامل می‌شد ۴ دانشجو و یک کارمند به بیان ایده‌های خود از جمله طراحی نرم افزار دیجیتال آنالیز تصاویر سفالومتریک خلفی-قدامی، پیاده سازی پکس مدیریت تصاویر پزشکی و ظرف نگهداری مایع منی پرداختند.

در ادامه پنل تجهیزات پزشکی ۲ مورد بحث قرار گرفت که ۹ دانشجو و کارمند ایده‌ها را مطرح کردند. در این بخش ساخت دستگاه تقطیر آب، آئینه حرارتی، درپوش خود بسته شو انژیوکت و سرنگ ایمن جهت جلوگیری از نیدل استیک شدن طرح شده و مورد داوری قرار گرفت.

اما در بخش چهارم که مربوط به حوزه فناوری‌های نوین بود، ۸ دانشجو و یک کارمند طرح‌های خود را پیرامون این حوزه مطرح کردند که مورد استقبال داوران نیز قرار گرفت.

در ادامه این برنامه ارائه پوستر تجهیزات پزشکی، It، فناوری‌های نوین و حیطه سلامت برگزار شد که در این ارائه‌ها بیش از ۵۴ دانشجو و کارمند طرح‌ها و ایده‌های خود را بیان کرده و داوران نیز پس از استماع ایده‌ها، نظرات خود را بیان داشتند.

بر اساس این گزارش این جشنواره به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و با همکاری پارک علم و فن آوری استان، صندوق پژوهش و نوآوری و بنیاد نخبگان استان با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌های نوآورانه در حوزه سلامت در روزهای ۲۳ و ۳۰ مهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 5912367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha