۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

برخورد با کشت‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

برخورد با کشت‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

قزوین- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از کشت‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین جلو گیری و با متخلفین برداشت غیر مجاز از این منابع باید برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین عطایی صبح چهارشنبه در نشست دفتر مشترک آب و کشاورزی با بیان اینکه: از کشت‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان جلو گیری و با متخلفین برداشت غیر مجاز از این منابع باید برخورد شود اظهار کرد: اغلب کشت‌های غیر مجاز با برداشت غیر مجاز از منابع آبی انجام می‌شود.

وی افزود: تشکیل گشت مشترک جلوگیری از مصرف غیر مجاز از منابع آبی در راستای الگوی کشت با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهد شد.

رسیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: این طرح در راستای حفظ منابع آب و جلو گیری از کشت غیر مجاز اجرا می‌شود که با متخلفین و تضییع کنندگان منابع ملی برخورد می‌شود.

عطایی در ادامه به ضرورت و حفظ پایداری تولید و جلو گیری از خشک شدن باغ در مناطق کوهستانی اشاره کرد و افزود: احداث استخرهای معیشتی با هدف حفظ و نگهداری باغات موجود در مناطق کوهستانی است که می‌توان نزولات آسمانی را ذخیره سازی و در زمان مناسب استفاده کرد.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی به دنبال توسعه و احداث باغ جدید و توسعه کشت با توجه به وضعیت بارندگی نیست و احداث استخر معیشتی با هدف حفظ باغات موجود احداث شده است.

عطایی تاکید کرد: در اجرای این طرح نقطه نظرات کارشناسی جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای لحاظ شود تا در وضعیت منابع آبی و همچنین زیست بوم منطقه مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این نشست گفت: در توسعه استخرهای معیشتی علاوه بر بررسی مکان احداث این نوع طرح‌ها حقابه اراضی پایین دست و همچنین سفره‌های زیرزمینی و زیست بوم مناطق احداث طرح‌ها نیز لحاظ شود.

ستوده افزود: با هماهنگی دو دستگاه بایستی اقداماتی انجام داد تا ضمن حفظ پایداری تولید، منابع آبی نیز دچار مشکل نشوند

وی در پایان گفت: صورت توافق بر احداث این نوع طرح ظرفیت، حجم و همچنین حقابه عرفی بایستی در نظر گرفته شود تا برداشت غیر مجاز انجام نشود.

کد خبر 5914890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
      0 0
      اراضی کشاورزی باید منحل شود چونکه پارتی بازی زیاد مشاهده کردم