لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/ روز سیزدهم؛

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای غزه در نتیجه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از ۳۷۰۰ نفر گذشته است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه باعث افزایش تعداد شهدای فلسطینی و آواره شدن تعداد بیشتری از خانواده‌ها می‌شود. ارتش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند با یورش به کرانه باختری مانع هرگونه اقدامی از سوی نیروهای فلسطینی در این منطقه شود.

ذخایر دارو در بیمارستان شهدای الاقصی در غزه تمام شد

ذخایر دارو در بیمارستان شهدای الاقصی که به هزاران نفر در غزه خدمات ارائه می‌دهد، تمام شد.

رایزنی وزیر خارجه آلمان با «ریاض المالکی»/ برلین: ما شاهد درد و رنج زنان و مردان فلسطینی هستیم!

به‌دنبال رایزنی وزیر خارجه آلمان با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، وزارت خارجه آلمان در پیامی عوام‌فریبانه مدعی شد: ما شاهد درد و رنج زنان و مردان فلسطینی هستیم!

«گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه مصر در قاهره، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد.

تعطیلی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم سفارتخانه‌های خود را در شماری از کشورهای خاورمیانه از جمله بحرین، اردن، مغرب، مصر و ترکیه تخلیه کرده است.

این خبر در حالی است که رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم از کارکنان سفارتخانه‌های این رژیم در ۲۰ کشور اروپایی و آمریکای لاتین خواسته است تا در خانه‌های خود بمانند.

هدف قرار گرفتن تانک رژیم صهیونیستی با موشک گردان‌های قسام

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خانیونس با موشک هدایت شونده کورنت هدف قرار داده است.

در تحولی دیگر، خبرنگار المیادین از بازگشت دسته جمعی ده‌ها خانواده فلسطینی از مناطق جنوبی نوار غزه به مناطق شمالی آن خبر داده است.

گذرگاه رفح از فردا بازگشایی می‌شود

مصر اعلام کرد که فردا جمعه گذرگاه زمینی رفح را بازگشایی خواهد کرد.

منابع محلی اعلام کردند که این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بازگشایی می‌شود.

۱۲ شهید در یورش زمینی و پهپادی رژیم صهیونیستی به طولکرم

اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم در کرانه باختری از صبح امروز پنج شنبه تا کنون صحنه درگیری شدید مبارزان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

بر اساس گزارش منابع محلی، تا کنون در این درگیری‌ها ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند که شماری از آنها در حمله پهپادی و شماری دیگر به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده‌اند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که ۱۰ نظامی یگان موسوم به «مستعربین» هم بر اثر انفجار بمب دست ساز رزمندگان مقاومت در مسیر آنها زخمی شدند.

به گفته منابع محلی، شماری از مجروحان در مسجدی در اردوگاه نور شمس در محاصره هستند و نظامیان صهیونیست هنوز اجازه ورود خودروهای امدادی را به منطقه نداده‌اند.

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

هشدار واشنگتن به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان»

وزارت خارجه آمریکا امروز به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان» هشدار داد.

رژیم صهیونیستی مدرسه متعلق به سازمان ملل را بمباران کرد

جنگنده‌های متعلق به رژیم صهیونیستی یک مدرسه متعلق به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در منطقه خان‌یونس در جنوب غزه را بمباران کردند.

اشغالگران قدس یک زن باردار و ۲ فرزندش را در غزه کشتند

مادر باردار و دو دخترش که قصد داشتند با رفتن به جنوب از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در امان باشند، در شهر رفح به شهادت رسیدند.

روسیه ۲۷ تُن کمک بشردوستانه به غزه می‌فرستد

وزارت شرایط اضطراری روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور ۲۷ تُن کمک بشردوستانه را از طریق مصر میان غیرنظامیان ساکن در منطقه محاصره شده نوار غزه توزیع خواهد کرد.

برای کمک به کشتار بیشتر غیرنظامیان فلسطینی؛ خودروهای زرهی آمریکایی به اراضی اشغالی رسید

در حالی که هر روز شاهد جنایاتی دهشتناک از سوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطینیان هستیم کمک‌های ایالات متحده به این رژیم همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین نمونه از حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی چندین دستگاه خودرو زرهی آمریکایی تحویل ارتش این رژیم شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک هواپیمای آمریکایی حامل چندین خودرو زرهی برای تحویل به ارتش اسرائیل به زمین نشست.

حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز پیاپی بمباران مناطق مسکونی در غزه را ادامه می‌دهد. در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در غزه، نزدیک به ۳۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۱۳ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که بنا بر آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت فلسطین بیشتر شهدا و زخمی‌ها را کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی تشکیل می‌دهند.

خودروهای زرهی آمریکایی به اراضی اشغالی رسید

حمله موشکی گردان‌های قدس به مفتاحیم و سدیروت

منابع خبری اعلام کردند که باز هم آژیر خطر در اراضی اشغالی اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در واکنش به هدف‌قرارگرفتن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، شهرک‌های صهیونیستی مفتاحیم و سدیروت را با موشک هدف قرار دادند.

پیشتر نیز در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار در «تل‌آویو»، «گوش دان» و «نتیفوت» به صدا درآمد. همچنین آژیر هشدار در بخش‌های گسترده‌ای از مناطق اشغالی اطراف نوار غزه و نقب غربی نیز به صدا درآمد.

سازمان ملل: تحقیقات درباره حمله به «معمدانی» در غزه مهم است

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحقیقات پیرامون حمله اشغالگران قدس به بیمارستان «معمدانی» در غزه گفت: هنوز زود است پاسخ دهیم که سازمان ملل در این تحقیقات شرکت خواهد کرد یا خیر.

معاون سخنگوی سازمان ملل در این خصوص گفت: سازمان ملل اقداماتی را که باید در چارچوب تحقیقات فوق صورت گیرد، بررسی می‌کند. انجام تحقیقات در خصوص این حمله حائز اهمیت است.

فرحان حق اضافه کرد: بر اساس آخرین داده‌ها از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳ هزار فلسطینی جان باخته‌اند.

سازمان ملل: تحقیقات درباره حمله به «معمدانی» در غزه مهم است

نتانیاهو: جنگ طولانی است و ما به کمک دوستان خود نیاز داریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همتای انگلیسی او که به اراضی اشغالی سفر کرده است، در نشست خبری مشترک در تل آویو شرکت کردند.

بنیامین نتانیاهو که رژیم تحت فرمانش در جنایت هولناک حمل به بیمارستان المعمدانی غزه به شدت تحت فشار افکار عمومی جهانی است، بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای خود گفت: حماس چهره جدید نازیسم و گروه داعش و نبرد تل آویو نبرد دموکراسی و تلاش برای ساختن آینده است.

وی ادامه داد: ما خواهان نابودی حماس هستیم و باید در این جنگ پیروز شویم و گروگان‌های خود را آزاد خواهیم کرد. جهان هشت سال پیش در کنار انگلیس ایستاد و اکنون ما به حمایت لندن و جهان نیاز داریم. از جمله اهداف حماس از آغاز جنگ علیه ما در هفت اکتبر، نابودی توافقات صلح تل آویو و کشورهای عربی منطقه بود.

نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی تصریح کرد: برای نخستین بار است که مردم ما برای مقابله با چالش‌های ایجاد شده این گونه متحد می‌شوند. جنگ طولانی خواهد بود و ما به کمک همه دوستان خود از جمله انگلیس نیاز داریم. ما به نیابت از نیروهای متمدن در حال جنگ با گروه‌های ارتجاعی مثل حماس و حزب الله هستیم.

ریشی سوناک هم در این نشست خبری گفت: ما شاهد تصاویر هولناکی از حمله حماس بودیم و بر حق تل آویو در دفاع از خود پیگرد نیروهای حماس تأکید می‌کنیم. حماس زندگی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده است. ما به همکاری با تل آویو به ویژه برای آزاد کردن گروگان‌های انگلیسی از دست حماس همکاری می‌کنیم. ما خواهان پیروزی شما در این جنگ هستیم.

وی افزود: از تصمیم تل آویو درباره اجازه به گشوده شدن گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه استقبال می‌کنیم.

سوناک بدون اشاره به جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و به شهادت رساندن بیش از ۳۷۰۰ فلسطینی و آخرین مورد آن در بیمارستان المعمدانی غزه به نتانیاهو گفت: می دانم که تدابیر لازم را برای حفظ جان غیرنظامیان به کار خواهید گرفت! افتخار می‌کنم که در سخت‌ترین شرایط در کنار شما هستیم.

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

حمله موشکی گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار در «تل‌آویو»، «گوش دان» و «نتیفوت» به صدا درآمد. همچنین آژیر هشدار در بخش‌های گسترده‌ای از مناطق اشغالی اطراف نوار غزه و نقب غربی نیز به صدا درآمده است.

بر این اساس گردان‌های قسام اعلام کردند که در پاسخ به قتل عام فلسطینیان توسط اشغالگران صهیونیست، تل‌آویو را موشک‌باران کرده‌اند.

علاوه بر این شهرک صهیونیستی نتیفوت نیز در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی از سوی گردان‌های قسام مورد حمله موشکی قرار گرفت.

حمله موشکی گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

باکو: از مبارزات مردم فلسطین حمایت می‌کنیم / به اتحاداسلامی متعهدیم

جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان سعودی در سخنانی اعلام کرد: باکو متعهد به اتحاد اسلامی است و از مبارزات مردم فلسطین برای تشکیل کشور حمایت می‌کند.

بایرام اف در ادامه افزود: رویدادهایی که باعث وخامت جدی وضعیت امنیتی در منطقه درگیری میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین شده، نگران کننده است. (جمهوری) آذربایجان خواستار توقف عملیات نظامی و تنش در منطقه است.

وی در ادامه تاکید کرد: امنیت جانی غیرنظامیان نباید در معرض تهدید باشد، همچنین حفاظت از تأسیسات زیرساخت‌های غیرنظامی و اماکن مقدس حائز اهمیت است.

بایرام اف با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان به اتحاد اسلامی پایبند است، تأکید کرد که از مبارزات مردم فلسطین برای تشکیل کشوری مستقل حمایت می‌کند.

وزیر خارجه (جمهوری) آذربایجان با بیان اینکه این مسئله باید در چارچوب حقوق بین المللی حل شود، گفت: باکو خواستار راه حل دو دولتی است که در آن قدس شرقی پایتخت فلسطین باشد.

این مقام باکو خاطر نشان کرد که جمهوری آذربایجان ۱.۶ میلیون دلار به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» (UNRWA) کمک کرده است.

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از ۳۷۰۰ نفر

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۷۸۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۳ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

القدره گفت: حملات اسرائیل به شهادت ۴۴ نفر و زخمی‌شدن ۷۰ نفر دیگر از اعضای کادر پزشکی انجامیده است. همچنین بر اثر این حملات ۴ بیمارستان و ۱۴ مرکز کمک‌های اولیه از مدار خدمت‌رسانی به مردم خارج شدند.

وی در ادامه افزود: همه بیمارستان‌های غزه ذخیره دارو ندارند و نگران هستیم که به زودی این ذخیره دارویی پایان پیدا کند. از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در روند ورود لوازم پزشکی و دیگر موارد مورد نیاز به نوار غزه تسریع کنند. ما خواستار حمایت از غیرنظامیان، تأسیسات پزشکی و کادر درمان نوار غزه هستیم.

افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از ۳۷۰۰ نفر

حمله موشکی به عسقلان / شهادت فرمانده نیروهای امنیت داخلی غزه

گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی و راکتی به شهرک صهیونیست نشین عسقلان در مجاورت نوار غزه خبر داد.

در خبری دیگر، گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را نزدیک منطقه «بوابه السریج» را در شرق خانیونس هدف حمله خمپاره‌ای قرار داد.

سازمان اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه هم اعلام کرد «جهاد محیسن» فرمانده نیروهای امنیت داخلی در نوار غزه و خانواده او در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به محله شیخ «الرضوان» در نوار غزه به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین خانه‌های مسکونی فلسطینیان را در دو محله «الشجاعیه» و «الزیتون» در شرق غزه هدف قرار دادند.

حمله موشکی به عسقلان/ شهادت فرمانده نیروهای امنیت داخلی غزه

حماس: حال مقاومت خوب است / هرگز شکست نخواهیم خورد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تقویت روحیه از دست رفته ارتش متزلزل خود و ترمیم جایگاه از دست‌رفته رژیم صهیونیستی به جنایات جنگی و نسل‌کشی فلسطینیان در غزه اقدام می‌کند.

علاوه بر این حماس تاکید کرد: شکست اشغالگران در ساعات آغازین نبرد طوفان الاقصی همواره در یاد آنان خواهد ماند و جنایاتی که مرتکب می‌شوند دلیلی بر سردرگمی و بیچارگی آنان است.

جنبش حماس در ادامه تصریح کرد: حال مقاومت خوب است، ملت ما سرزمینشان را ترک نخواهند کرد و به هر بهایی که باشد هیچ‌گاه در برابر تکبر اشغالگران سرِ شکست فرود نخواهند آورد.

حماس با اشاره به تحولات کرانه باختری نیز بیان کرد: موج بازداشت و سرکوب در کرانه باختری ملت ما را از حمایت از مقاومت و دفاع از سرزمین و مقدساتمان باز نمی‌دارد.

در ادامه بیانیه این جنبش آمده است: بازداشت ده‌ها نفر از مردم فلسطین و فرماندهان حماس در کرانه باختری مانع از حمایت ملت پیشگام ما از مقاومت و همبستگی با آن نمی‌شود. کرانه باختری همچنان سلاح مقاومت را به دست خواهد گرفت و با قدرت‌بخشی به آن و به وسیله جوانان خود، به مبارزه مقاومت با اشغالگران کمک خواهد کرد.

حماس: حال مقاومت خوب است/ هرگز شکست نخواهیم خورد

حمله به صفوف مردم در مقابل نانوایی‌ها

بخش اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد: صهیونیست‌ها تعمدا مناطق نزدیک به نانوایی‌ها را با توجه به حضور ده‌ها فلسطینی در صف‌های مقابل آنها بمباران می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست تاکنون چندین نانوایی را در مناطق مختلف نوار غزه بمباران کرده‌اند که در پی این حملات وحشیانه ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به نظر می‌رسد جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز خدمات مدنی و آتش نشانی، نانوایی‌ها در نوار غزه را نیز به لیست بانک اهداف خود اضافه کرده‌اند.

ساعتی قبل وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: ۳ بیمارستان در نوار غزه کاملاً تعطیل شده و دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند.

نانوایی‌های غزه نیز به لیست اهداف جنگنده‌های صهیونیست اضافه شدند

هراس رژیم صهیونیستی از قدرت مقاومت

یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشست با مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی که پشت درهای بسته برگزار شد اذعان کرد که قدرت حزب‌الله لبنان ۱۰ برابر قدرت جنبش مقامت اسلامی فلسطین حماس است.

همچنین گالانت در این نشست از مسئولان بلندپایه رژیم صهیونیستی خواست که انتقال مهمات و تجهیزات نظامی به ارتش این رژیم در شمال اراضی اشغالی را تکمیل کنند.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که طی چند ساعت پیش ارتش این رژیم برخی مواضع حزب‌الله لبنان را در واکنش به تیراندازی به سوی مواضع نظامیان صهیونیست بمباران کرده است.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از گسترش برنامه تخلیه شهرک‌های صهیونیستی واقع در شمال اراضی اشغالی تا فاصله ۵ کیلومتری مرز با لبنان خبر داد؛ اقدامی که نشان از هراس صهیونیست‌ها از اقدامات رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان دارد.

در جریان نبرد طوفان الاقصی که سیزدهمین روز خود را سپری می‌کند مرزهای لبنان و اراضی اشغالی با تنش روزافزون روبرو بوده و حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم غاصب صهیونیستی طی این روزها در این مناطق در حال تبادل آتش بوده‌اند.

منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای آشکار به خاک سوریه و لبنان، بار دیگر به مواضعی در مناطق مرزی دو کشور حمله کرد.

خبرنگار «اسکای‌نیوز» گزارش داد که صهیونیست‌ها شهرک «کفرشوبا» در بخش شرقی منطقه مرزی در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده‌اند.

خبرنگار «المیادین» نیز از جنوب لبنان گفت که ارتش صهیونیستی دو مرتبه به «تلة العویضة» در نزدیکی شهرک «العدیسة» حمله کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در لبنان، یگان‌های شهید محمود بیز و شهید مهدی عطوی مقاومت اسلامی، موضع صهیونیستی المالکیه را مورد هجوم قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که ۲ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان هنگام انجام وظیفه جهادی به شهادت رسیده‌اند.

قدرت حزب‌الله ۱۰ برابر حماس است

زندان نقب شبیه زندان ابوغریب شده است

قدوره فارس رئیس کمیته اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که تحولات زندان‌های رژیم صهیونیستی باعث هویدا شدن جنایات آنان در حق اسرای فلسطینی شده است.

فارس گفت: دست و پای تعداد زیادی از اسرا توسط اشغالگران شکسته شده است و شدت آسیب‌ها طوری بوده که دیگر اسرای فلسطینی پس از ضرب‌وشتم، آنان را نشناخته‌اند.

وی افزود: زندان نقب مرکز وحشی‌گری و رفتار وحشیانه با اسرای قهرمان ماست و از این نظر شبیه زندان «ابوغریب» شده است. اسرائیل بهای شکست خود را از اسرای فلسطینی می‌گیرد و با رویکرد انتقام با آنان رفتار می‌کند.

فارس ادامه داد: از تمام کشورهای دنیا می‌خواهیم که برای یاری اصولی که پرچم‌دار آن هستند فریاد بزنند. عدم اقدام به این کار نشانگر بازگشت مدعیان حقوق بشر به تاریخ استعماری آنها است.

وی گفت: تا هفتم اکتبر تعداد اسرای فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بودند به ۵۳۰۰ نفر می‌رسید، اما پس از این تاریخ تعداد آنان به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

فارس ادامه داد: اشغالگران درخواست ما برای دانستن نام فلسطینیان بازداشتی و وضعیت آنان که از طریق سازمان‌های بین‌المللی ارائه شد را رد کردند. آنها جریان آب و برق محل نگهداری برخی از اسرا در برخی از زندان‌ها را قطع کرده‌اند.

زندان نقب شبیه به «ابوغریب» شده است/ محرومیت اسرا از آب و برق

اذعان تل آویو به قدرت مقاومت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ۲۰۳ اسیر نزد نیروهای فلسطینی در غزه قرار دارند.

وی در ادامه افزود که تاکنون ۳۰۶ نظامی صهیونیست نیز در جریان عملیات طوفان الاقصی کشته شده‌اند.

در همین راستا رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: از ابتدای عملیات نیروهای فلسطینی تاکنون ۷۱ نظامی عضو تیپ ویژه گولانی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر شبکه خبری فلسطین الیوم به نقل از سرایا القدس گزارش داد: نیروهای ما موفق شدند مواضع نظامیان اشغالگر در چند محور داخل اردوگاه نور شمس واقع در کرانه باختری را هدف قرار دهند.

سرایا القدس تاکید کرد: نیروهای فلسطینی این مواضع نظامیان صهیونیست را گلوله باران کرده و با استفاده از بمب‌های انفجاری هدف قرار دادند که در جریان آن تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

رسانه‌های خبری صبح امروز گزارش داده بودند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی بیشتری به سمت اردوگاه نور شمس واقع در شرق طولکرم در کرانه باختری ارسال کردند.

این نظامیان به اردوگاه نور شمس یورش برده و یک کمربند نظامی در اطراف آن ایجاد کردند.

مقاومت فلسطین ۲۰۳ اسیر صهیونیست در اختیار دارد

حماس: جامعه جهانی به مسئولیت خود عمل کند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌الملل در قبال حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

حماس در این رابطه اعلام کرد: از جامعه بین‌الملل به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که به مسئولیت خود درباره توقف حملات وحشیانه اشغالگران علیه ملت ما عمل کنند.

جنبش حماس با اشاره به مواضع روسیه در قبال تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه بیان کرد: مواضع روسیه که تلاش کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل شامل آتش‌بس فراگیر و فوری و توقف حملات به غزه باشد را ارج می‌نهیم.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز پیاپی بمباران مناطق مسکونی در غزه را ادامه می‌دهد. در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در غزه، نزدیک به ۳۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۱۲ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که بنا بر آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت فلسطین بیشتر شهدا و زخمی‌ها را کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی تشکیل می‌دهند. ارتش رژیم صهیونیستی پس از جنایت هولناک قتل عام فلسطینیان در بیمارستان المعمدانی شدت حملات خود به غزه را افزایش داده و تنها طی ۲۴ ساعت گذشته صدها فلسطینی را به شهادت رسانده است.

تعطیلی ۳ بیمارستان در غزه

شبکه الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: ۳ بیمارستان در نوار غزه کاملاً تعطیل شده و دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی نیستند.

این وزارتخانه تاکید کرد: ۲۵ بیمارستان دیگر نیز در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خسارت دیده‌اند.

صهیونیست‌ها با کودکان می‌جنگند

«ایاد الجبری» مدیر بیمارستان شهداالاقصی در غزه تاکید کرد: اوضاع بهداشتی و پزشکی در این منطقه بسیار وخیم بوده و ما از کمبود کادر درمان و تجهیزات پزشکی رنج می بریم.

وی در ادامه افزود: ذخایر راهبردی دارو و تجهیزات پزشکی ما به اتمام رسیده است.

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از شهادت دست کم ۱۰ فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر در بمباران یک خانه نزدیک میدان خربه العدس در رفح حکایت دارد.

همچنین در پی بمباران یک منزل مسکونی در محله المجایده واقع در خانیونس تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیدند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد: اشغالگران صهیونیست به نسل کشی و بمباران مناطق مسکونی در خانیونس، جبالیا، رفح و الزهرا ادامه می‌دهند.

وی در ادامه افزود: شاهد انتقال تعداد زیادی از پیکرهای شهدا به بیمارستان شهداالاقصی هستیم که اکثر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند.

شهروندان ساکن غزه نیز در گفتگو با این شبکه تاکید کردند: ما با یک نسل کشی گسترده رو به رو هستیم و بمباران بیمارستان المعمدانی یک جنایت بی سابقه در تاریخ به شمار می‌رود. اشغالگران نه با نیروهای مقاومت فلسطین بلکه با کودکان می‌جنگند.

یک منبع پزشکی در گفتگو با الجزیره نیز اعلام کرد: از عصر روز گذشته تاکنون ۱۲۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۵۴۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حماس خواستار مسئولیت‌پذیری جامعه بین‌الملل در قبال غزه شد

بایدن: در صورت ورود حزب الله به جنگ وارد کارزار نمی‌شویم

بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی اعلام نکرده که در صورت ورود حزب‌الله به درگیری‌ها، آمریکا نیز به این نبرد ورود خواهد کرد.

بایدن اعلام کرد: خیلی صریح و شفاف نیاز به رسیدنِ سریعِ کمک‌های بشردوستانه به غزه را بیان کردم. اقدامات لازم درباره ورود کمک‌ها به غزه ممکن است به کمی زمان نیاز داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی درباره عدم مسئولیت این رژیم در قبال بمباران بیمارستان المعدانی گفت: اگر به وزارت دفاع آمریکا اطمینان نداشتم نمی‌توانستم بگویم که اسرائیل مسئول انفجار این بیمارستان نیست.

بایدن در ادامه افزود: نمی‌گویم که حماس مسئول بمباران عمدی بیمارستان المعمدانی است.

وی در ادامه بدون اشاره به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اسرائیل قربانی بوده و اگر فرصتی برای کاهش درد و رنج‌ها دست بدهد باید این موضوع اتفاق بیافتد.

در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ وارد کارزار نمی‌شویم

این در حالی است که جنبش حماس نیز در واکنش به ادعاهای دروغ رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که مقاومت فلسطین قبل و هنگام بمباران بیمارستان المعدانی موشکی پرتاب نکرده و سامانه پدافندی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز در این مدت فعال نشده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در این بیانیه تاکید کرد که موشک‌های مقاومت ساخت داخل هستند و توان تخریب آن‌ها به کشتار صدها نفر در هر اصابت نمی‌رسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی می‌خواهیم که پرونده‌ای را در چارچوب نسل‌کشی جمعی برای تحقیق در جنایت هدف‌قراردادن بیمارستان المعمدانی باز کند.

نخست‌وزیر انگلیس وارد اراضی اشغالی شد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که دقایقی قبل «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس وارد فلسطین اشغالی شد. بر اساس این گزارش، سفر سوناک به اراضی اشغالی با هدف اعلام حمایت از رژیم خون‌ریز صهیونیستی صورت می‌گیرد.

ساعاتی قبل رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه برای اعلام حمایت لندن از رژیم موقت صهیونیستی راهی فلسطین اشغالی می‌شود.

در خبری مرتبط، همزمان وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که «جیمز کلورلی» وزیر خارجه این کشور به مصر، ترکیه و قطر می‌رود تا درباره جلوگیری از گسترش جنگ غزه به منطقه غرب آسیا گفت‌وگو کند.

علاوه بر نخست وزیر انگلیس، مقامات آمریکا از جمله جو بایدن رئیس جمهور این کشور چندین نوبت به اراضی اشغالی رفته و حمایت تمام قد خود را از جنایات تل آویو علیه فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند.

روز گذشته پایگاه آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی با اشاره به چکیده پیام نشست محرمانه یک ساعته جو بایدن، با بنیامین نتانیاهو پیش از ترک اراضی اشغالی فاش ساخت: بایدن از تل آیو دو حرف شنید؛ جنگ غزه زمان‌بر است و نگران کاهش حمایت متحدان خود در برابر نیروهای مقاومت هستیم.

فایننشال تایمز: نخست وزیر انگلیس به فلسطین اشغالی سفر می‌کند

رئیس جمهور چین با نخست‌وزیر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد

شیء جین پینگ رئیس جمهور چین در دیدار با مصطفی مدبولی نخست‌وزیر مصر در پکن برقراری آتش‌بس در غزه در زودترین زمان ممکن برای جلوگیری از گسترش درگیری را ضروری‌ترین موضوع دانست.

وی در ادامه افزود: باید تمام تلاش برای از کنترل خارج‌نشدن اوضاع و جلوگیری از وقوع بحران انسانی خطرناک به انجام برسد.

رئیس جمهور چین گفت: از تلاش‌های مصر برای گشایش گذرگاه انسانی حمایت می‌کنیم و مایل هستیم که همکاری و هماهنگی با این کشور و دیگر کشورهای عربی را با هدف دستیابی به راه‌حل فوری، فراگیر و دائم افزایش بدهیم.

گفتنی است امروز سیزدهمین روز درگیری میان فلسطینیان غزه و رژیم صهیونیستی است. این نبرد هفتم اکتبر با اقدام پیش‌دستانه جنبش اسلامی فلسطین حماس و تحت عنوان نبرد طوفان الاقصی آغاز شد، اما در ادامه با جنایات وحشیانه ارتش رژیم غاصب صهیونیستی در حق فلسطینیان همراه شد.

در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از ۳۴۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۲۰۶۵ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. ۷۰ درصد از قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه را کودکان، بانوان و افراد سالمند تشکیل می‌دهند.

رییس جمهور چین با نخست‌وزیر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد

بمباران خانه‌های مسکونی در سراسر نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از آپارتمان‌ها و خانه‌های مسکونی در منطقه الزهرا واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی و مناطق پرجمعیت در مرکز خانیونس تعداد زیادی از فلسطینی‌ها به شهادت رسیده و جمع زیادی نیز زخمی شدند.

بمباران منازل مسکونی در سراسر غزه

خبرنگار المیادین تاکید کرد که تنها در یک مورد بمباران خانه مسکونی در محله المجایده واقع در مرکز خانیونس در جنوب نوار غزه ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند. جمیله الشنطی عضو شورای قانون گذاری فلسطین نیز در جریان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به شهادت رسید.

اشغالگران صهیونیست طی ساعات گذشته باعث آواره شدن تعداد بیشتری از خانواده‌های فلسطینی شده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که به دلیل کمبود امکانات، یخچال‌های مخصوص نگه داری بستنی به محلی برای نگه داری پیکرهای شهدای فلسطینی تبدیل شده‌اند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات نظامی بیشتری به سمت اردوگاه نور شمس واقع در شرق طولکرم در کرانه باختری ارسال کردند.

این نظامیان به اردوگاه نور شمس یورش برده و یک کمربند نظامی در اطراف آن ایجاد کردند.

افزایش آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که با اعلام اسامی جدید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی به ۳۰۶ نفر افزایش یافت.

بمباران منازل مسکونی در سراسر غزه

نگرانی صهیونیست‌ها از اعلام بسیج عمومی در یمن

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: ما شاهد تهدیدات جدیدی علیه اسرائیل هستیم. نیروهای حوثی در یمن بسیج جهادی عمومی اعلام کرده‌اند.

این رسانه‌ها در ادامه تاکید کردند: نیروهای حوثی قصد دارند در نبرد جاری در فلسطین شرکت کنند.

روز گذشته راهپیمایی گسترده‌ای ازسوی مردم یمن در صنعا پایتخت این کشور در حمایت از ملت فلسطین برگزار شد.

همچنین وزارت خارجه دولت پیشبرد امور یمن در بیانیه‌ای جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی را بشدت محکوم کرد.

در بیانیه مذکور آمده است که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه، تأثیرات منفی بر امنیت و ثبات منطقه خواهد داشت.

بمباران منازل مسکونی در سراسر غزه

روسیه: آمریکا مسئول شکست تحقق آتش بس در غزه است

از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: خطر گسترش دامنه درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیل و تبدیل شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای مسأله‌ای بسیار جدی است.

لاوروف تصریح کرد: تلاش‌ها برای انداختن مسئولیت بحران غزه بر گردن ایران یک اقدام تحریک آمیز به شمار می‌رود.

الجزیره نیز به نقل از معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نوشت: درگیری‌ها میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی ممکن است به یک جنگ گسترده واقعی تبدیل شود.

وی افزود: حل این درگیری‌ها تنها با تشکیل کشور فلسطین صورت می‌گیرد. آمریکا مسئول ناکام گذاشتن تلاش‌های شورای امنیت برای آتش بس در غزه است.

کد خبر 5915963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha